Bukefalos 28 år!

INKARNA ÄR BORTA !!!!De går att behandla.

C

carnival

Vi köpte vår fullblodskorsning för ett och ett halvt år sedan. Redan då hade han tre inkar på insidorna av låret. Den på höger sida såg ut som en spene. Dom på andra sidan som två golfbollar fast skrovliga och fula. Vi har smörjt med både det ena o andra inget har hjälpt. För tre veckor sedan hade jag en ny vet ute för att kolla hästens tänder. Han kunde inte undgå att se inkarna som flugorna just suttit och smaskat på. Han berättade då att en vet kollega behandlat sin häst med något preparat som gett bra resultat. Han tog reda på det åt mig och beställde hem. Vi har nu smörjt i ca 10 dagar och inkarna håller på att trilla bort!! Innehållet i burken är ren växtsubstans från blodroten. Salvan gör att inken blir inflamerad, växer till sig, spricker upp och trillar av. Det låter kanske hemskt men hästen har fungerat och uppfört sig precis som vanligt. Hoppas nu bara att de inte kommer tillbaka!!
 
Sv: INKARNA ÄR BORTA !!!!De går att behandla.

Låter ju väldigt bra om det funkar! Men var heter medlet då? ;)
 
Sv: INKARNA ÄR BORTA !!!!De går att behandla.

Också intresserad.
 
Sv: INKARNA ÄR BORTA !!!!De går att behandla.

Flugorna åt på min hästs ink så att den blev infl.
Fick finadyne i 3 da´r o den har inte kommit tillbaka.

det är väl ngn sorts vårta o borde kunna behandlas.
Vad heter mirakelmedlet?
 
Sv: INKARNA ÄR BORTA !!!!De går att behandla.

Snälla jag med vill veta .
Var man får tag på salvan ;)

Mvh miaa
 
Sv: INKARNA ÄR BORTA !!!!De går att behandla.

Vi köpte vår fullblodskorsning för ett och ett halvt år sedan. Redan då hade han tre inkar på insidorna av låret. Den på höger sida såg ut som en spene. Dom på andra sidan som två golfbollar fast skrovliga och fula. Vi har smörjt med både det ena o andra inget har hjälpt. För tre veckor sedan hade jag en ny vet ute för att kolla hästens tänder. Han kunde inte undgå att se inkarna som flugorna just suttit och smaskat på. Han berättade då att en vet kollega behandlat sin häst med något preparat som gett bra resultat. Han tog reda på det åt mig och beställde hem. Vi har nu smörjt i ca 10 dagar och inkarna håller på att trilla bort!! Innehållet i burken är ren växtsubstans från blodroten. Salvan gör att inken blir inflamerad, växer till sig, spricker upp och trillar av. Det låter kanske hemskt men hästen har fungerat och uppfört sig precis som vanligt. Hoppas nu bara att de inte kommer tillbaka!!

Hejsan!

JAA!! Jag vet också att Inkar går att ta bort:bump: . Jag hade en tråd här på buke om inkar i våras (tror jag det var) och då fick jag ett PM om hur bra örter var mot Inkar. Jag är nu verkligen inte en person som tror på örter eller homeopati eller liknande, men jag hade prövat alla traditionella råd (avsnörning, salvor och operation) så jag tänkte att jag får väl i alla fall ta och prova. Min häst hade många Inkar och en del satt olägligt, bl.a. under sadeln.

Jag köpte 2 kg av en örtblandning (3 örter) som jag blev rekomenderad av örtförsäljaren. Det var inte billigt (runt 900kr), men det räckte i 3 månader (gav 3dl/dygn) och på den tiden försvann Inkarna helt. Och nu, mer än ett halvår senare ÄR INKARNA FORFARANDE SPÅRLÖST BORTA!!:banana:

Så jag kan verkligen rekomendera örter för behandling av Inkar. Det finns en länk på min hemsida till örtförsäljaren som jag köpte av. Om någon skulle vilja prova.
 
Sv: INKARNA ÄR BORTA !!!!De går att behandla.

Det där medlet har min vet sett både väldigt bra resultat av, och totalt uteblivna resultat. Det finns förövrigt flera medel som också gett BRA resultat i vissa fall, och uteblivna i andra. Det gäller både licenspreparatet (glömt namn) och en humansalva.

Det enda man generellt kan säga om inkar är ju att 'de beter sig olika'. Dvs vissa svarar på sån behandling, andra på si behandling och andra skiter i det mesta. Vissa går att snöra av, andra inte. Vissa inkar försvinner av BGE-vaccin, andra inte. Osv osv osv i all evinnerlighet.

På samma sätt finns det ju fem olika typer av ink, och de skiljer sig en del åt, samtidigt skiljer sig ju beteendet åt, vissa är tämligen konstanta, andra växer extremt snabb och är av aggresiv typ.

/Alexandra - luttrad.. Och som gärna tycker man i samråd med veterinär ska prova, men inte ska negligera inkar, dels kan de om de blir 'retade' explosionsartat växa till, dels är det tyvärr inte alltid en åkomma att tycka 'äsch skönhetsfel'.

Men det finns en del rent suveräna resultat av blodrotssalvan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp