Inkörning

modzan

Trådstartare
Är det för sent att köra in en 21 årig connemara? Om inte. Hur ska jag gå till väga? Tacksam för alla tips.

Åldern ska väl inte vara något problem, för lättare körning i alla fall.

Tänk på att hästen kan ha varit med om obehagliga saker tidigare i livet, så ta det lugnt.
Kan oxå vara så att den redan är inkörd, det var ju vanligare att man körde in alla hästar för 20 år sedan.

LYCKA TILL!! :)

Mitt halvblod var 19 när jag körde in honom. Fördelen med att köra in en äldre häst är att det är styrtam, van att gå ifrån stallet, är van vid olika miljöer. Nackdelen (i mitt fall) var att min gubbe hade svårt att lära sig rätt dragteknik. Dessutom kan ju en gammal häst ha dåliga erfarenheter med sig "i bagaget".

Liknande trådar

Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: animalasia
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: CaisaCax
·
Fritid Nästa helg ska jag och snart 8-åriga dottern till Malmö för att gå på konsert. Har ni några tips på andra aktiviteter som är passande...
Svar
0
· Visningar
164
  • Artikel Artikel
Radannons Hej, Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som är duktig på träning av åsnor som bor i Skåne. Har två ston på 2 år och drömmen är...
Svar
0
· Visningar
966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka