Bukefalos 28 år!

Inne rosor

Ainon

Trådstartare
Hur fasiken får man de här små roserna man har innomhus i kruka att överleva?
Försöker göra såsom det står, att aldrig låta de torka ut osv, men de ser risiga ut/kolavippar oftast bara några dagar/nån vecka efter jag köpt de.

Utförliga instruktioner önskas ;)
 
Sv: Inne rosor

jag har hela trädgården full med rosor som ser glada ut. Trots det har jag aldrig lyckats hålla liv i en inneros. Jag tror det beror på flera saker

*dom är uppdragna i växthus=vårt inomhusklimat är många gånger en chock
*dom är väldigt besprutade med både det ena och det andra.
*ofta står det flera rosor i samma kruka, tre eller fyra plantor för att det ska se tätt och fint ut. Det är dock alldeles för tätt och den nedersta delen får varken tillräckligt med luft eller ljus
 
Sv: Inne rosor

Jag lyckas aldrig heller med de där klena små rosorna. Och jag är ändå bra på blommor.
Nu var det flera år sen jag köpte dem, har gett upp, men ett tag höll jag på. Det var så lätt att falla för frestelsen, de är ju läckra.

Numera tror jag det finns lite större, mer robusta? Dem har jag inte testat. Kanske de är tåligare.
 
Sv: Inne rosor

Men ärsh, varför säljer de egentligen de där rosorna då de inte klarar sig :mad:

Nu kastade jag ut en till, och ersatte den med en orkidé istället, den vet jag i alla fall klarar sig. En kvar, faktiskt så lever blommorna än på den och ser hyffsad ut i alla fall, får hålla tummarna :p

Tack för svaren i all fall, får försöka hitta något nytt snyggt att placera ut i rummet. Synd att det inte funkar för de är sådär hemskt vackra när de är fräsha.
 
Senast ändrad:
Sv: Inne rosor

Man ställer dom på balkongen:D Jag har ockå försökt med dessa rosor men det har varit hopplöst, förra året ställde jag ut en som började gulna på balkongen (detta var i slutet på september) den blommade och var jättefin ända tills frosten tog den i mitten på december:D
 
Sv: Inne rosor

Jag grävde ner en utanför huset och den har klarat sig i två år utan någon som helst hjälp. Verkar växa till sig lite efterhand också!:laugh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 184
Senast: Elo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 258
Senast: nullo-modo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 650
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 122
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp