Innehållet i shabrak/vojlock

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 902
H

Havregryn

Funderar på att sy egna shabraker så man får i dem möster och färger man vill. men vad ska dte vara för innehåll i dem??

Sv: Innehållet i shabrak/vojlock

Din fråga kan jag inte svara på men nästan... :rofl:
Jag hade ett urtvättat svart schabrak som för övrigt var helt så jag köpte fleece och "klädde" det med, ovansidan och vek runt kanten och raksöm bara.
Stropparna hade jag sprättat loss och sydde tillbaka sen.
Jag sydde inget rutmönster utan bara ryggsöm och runt kanterna och det blev bra.

aha det var smart, det ska jag tänka på nästa gång, då jag slänger dem när dte blir fula..

Du kan ha filt, tunn skumgummi eller vadd som går att köpa i tygaffärer.

jaa , har fatkiskt också tänkt att göra ngt eget shabrak .. bra tråd ;)

filt hmm.. bra! Har en filit i stallet som jag har över som jag kanppt använder, den kan nog passa bra till shabraker =P

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 196
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Kultur Jag har en karaktär i min roman som smetar skokräm i ansiktet varje dag för att dölja ett ärr han fick som barn. Tänkte testa på mig...
Svar
16
· Visningar
672
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka