Innetäcken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 140
F

Fladde

Vill ha ett med ca 400g
Har ett Mark todd 400g men behöver ett till vill inte ha ett lika dant igen;)

Vad har ni för förslag?

Sv: Innetäcken?

Jag har ett Event Plus med magplatta 400g fyllning. mkt bra, ngt stort i storlekarna!

1858.jpg

Jag har ett Weatherbeetah (stavas?) som är 400 g med magplatta. Sitter kanon och är väldigt bra kvalitet. Hon som sålde det muttrade över att hon inte borde sälja det för vi skulle ju aldrig köpa nåt nytt då *hehe* de går tydligen aldrig sönder.

Hej!

SHIRES har i olika tjocklekar.
200 gr, 350 gr och 500 gr.

Finns bland annat på Ekohallen och är relativt billiga.
Tror de kostade 289/465/549 eller nåt sånt. :smirk:

sh70edq.jpg

70edhc.jpg

SHIRES näe har ett det gick sönder hella tiden på mindre än en väka syde vi i det 7 gr men det är skrottat nu.

Har bästemmt mig för att köpa ett Mark todd 400g igen lika dant:)
Dålig fantasi men vadå dom är bra:)
och håler
Sen är dom så Fluffiga och mysiga:love:

mt11061.jpg

BOLE säljer hästtäcken med 400 gr fyllning. Ingen aning om kvaliten dock. Jag är frälst på SHires (du måste fått ett måndagsex? Mina är inne på andra säsongen av flitigt användande nu och ser ut som nya)

www.bole.nu

Alexandra_W skrev:
BOLE säljer hästtäcken med 400 gr fyllning. Ingen aning om kvaliten dock. Jag är frälst på SHires (du måste fått ett måndagsex? Mina är inne på andra säsongen av flitigt användande nu och ser ut som nya)

www.bole.nu

Mina SHIRES är också jättebra!!
Sen har det täcket med 500 gr ett tjockare yttertyg än de andra båda. :bow:

Fladde skrev:
Har ett Mark todd 400g men behöver ett till vill inte ha ett lika dant igen;)

Vad har ni för förslag?

Trodde du ville ha förslag på andra täcken än Mark Todd när man läser din tråd.... :smirk:

Vilde det med men kom inte på nått bättre så de blir ett sånt;)

Trocadero_lover skrev:
Varken jag eller stallägaren är nöjda med Shirestäckena..gick sönder på 1 vecka...

På gården där min Best står uppstallad finns omkring 45-50 hästar. Uppemot 20 av dessa har Shirestäcken sedan flera år och tycker att de fungerar alldeles perfekt.

Själv har jag fyra Shirestäcken. Det äldsta är ett 5 år gammalt regntäcke, sen har jag ett annat regntäcke med bogveck (suverän passform!), ett vintertäcke med halvhals samt ett stalltäcke (ca 150 gram fyllning). Jag är mycket nöjd med mina Shirestäcken.

Immer

Fladde skrev:
Samma här inte lönt att föröka lagga:(

Vilken otur Ni verkat ha. Ett tips om ni vill ha hållbarare Shires-täcken är att köpa det som är 500 gr. Det känns som ett mkt starkare yttertyg, även om de andra räcker för mig.

Vi verkar ha haft ombytta roller... jag köpte ett Mark Todd täcke, visserligen ett regntäcke och det gick sönder himla snabbt tyvärr. Men vattentätt var det i alla fall! ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 930
Senast: Görel
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka