Innetäcke på vintern!

Vet inte om det skiljer i tjocklek på de två termotäckena?

Om det blir ordentligt kallt i ditt stall på nätterna, så skulle jag välja det svarta, det är snyggare och verkar ha bättre passform.

Är det inte så kallt i stallet (Vilket det nog oftast inte är, gå dit direkt på morgonen och känn efter när hästarna stått inne hela natten...) skulle jag välja fleecetäcket att lägga på om hästen är svettig, duschad eller regnvåt. :)
 
Jeg har det svarte stall täcket som koster 650 kr (750 kr i norge :( )
fornøyd jeg.
 
De går ju inte riktigt att jämföra eftersom de är så olika. Fleecetäcket kan man använda när det är lite varmare, men det skulle inte jag ha som innetäcke eftersom det fastnar så mycket spån på.
Jag skulle välja de i mitten till min helrakade häst eftersom de är tjockast. Det var ganska snyggt också.
Jag har inga ThermoMastertäcken eftersom jag har hört att kvalitén är riktigt dålig men innetäcken som inte slits så mycket antar jag är ok.
Så min röst är på nr 2.
 
jag skulle inte ha fleecetäcken som stalltäcke. Iofs såg det där ut att ha ordentliga gjordar, men eftersom fleece är så "strechigt" så är det lätt att täcket halskar snett och ligger och "drar" hästen i halsen, åker det dessutom så snett så hästen riskerar att trassla in benen i det när den ligger ner så blir det inte så mycket kvar av täcket när hästen reser sig upp. Jag skulle tagit något av de andra täckena, och haft fleecetäcket som ett transporttäcke/svettäcke. :)
 
Det grå/ svarta fleecetäcket är det jättedålig kvalité på.
Har gått sönder, på ett flertal ställen redan, och det är inte använt mycket

Jag skulle ta det svarta thermotäcket, utav dessa tre täcken
 
Min häst(varmblodet) har ju blått som sin färg, så jag skulle vilja ha det svarta thermotäckets utförande fsat i blått... ;)

Svart/gråa fleecetäcket har jag tänkt köpa till min fjorda om jag ej hittar nått annat på Globen nästa helg... :bump: :bump:
 
Jag har det svarta termotäcket! Är super nöjd! Det är inte så tjockt men det är bra för min häst har haft lätt att få skav och av detta har jag inte sett ett enda skav! Och så är bra att det är halvhals! Har även det flecctäcket som bara andväns till träning och tävling! Kan tänka mig att det inte håller speciellet bra om man använder det som ett innetäcke! Är ganska stort över bogarna med! Håller starkt på det svarta termo! :love: :love:
 
Ja jag tycker det! Min häst har 145 i täcken och det är det enda som sitter löst= det hänger ner! :(
 
Det första täcket är säkert bra, men passformen ser väl inte ut att vara ultimat.
Det andra ser tjockt,och bekvämt ut, är dessutom väldigt snyggt! :)
Fleece är ju bra på det sättet att det absorberar svett, är tunnt men ändå varmt, men tänk på att det blir VÄLDIGT statiskt när du drar av det från hästen!
Personligen hade jag alltså valt det svarta thermo täcket!
 
Jag har redan ett fleecetäcke som svettäcke så jag vet att det blir statiskt!
Men, nu har jag i alla fall beställt det svarta thermo täcket! :D Hoppas att det blir bra!
Tack så mkt!!
 
Anders: Men när jag har ridit min häst och hon är svettig så måste hon ha täcke på sig annars blir hon kall och då kan man ju inte bara ta av henne det sen...det tycker i alla fall inte jag.
Men, vi tycker ju alla olika och det är väl åndå tur?
 

Liknande trådar

Utrustning http://www.hooks.se/Butik/docs/zoom_pic.asp?OrderId=893927933&pf_id=SE-500929 Det är alltså ett Kimbelwick med äppelsmak. Men...
2
Svar
20
· Visningar
2 167
B
  • Låst
Utrustning som har erfarenhet av dom här? bra/dåliga ... http://www.hooks.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?pf_id=SE-420330&Forssep=&dept_id=SE-100
Svar
10
· Visningar
1 163
Senast: fjordtokan
·
Utrustning ännu en tråd från mig om dessa :devil: :devil: täcken. Är det någon som är nöjd med sina täcken från hööks? jag funderar på detta...
Svar
16
· Visningar
1 708
Senast: Kharachi
·
Utrustning ... nån som testat dessa och kan uttala sig om kvalitet, passform och liknande? Jag velar lite, angående dessa eller NEW.. skiljer ju...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp