Innova/Maxflex bomlös sadel. Erfarenheter?

Sv: Innova/Maxflex bomlös sadel. Erfarenheter?

Hanna Z jag är nyfiken på hur det har gått? Har du kommit i gång med din häst och har du provat Innova/maxflexsadeln?

Sv: Innova/Maxflex bomlös sadel. Erfarenheter?

Ska prova några sadlar fr den öst-skånska ÅF snart. Får se vlika som finns hemma. Min kompis hade pratat med ÅF och det var nåt om att de skulle ta in allround/hopp från en annan tillverkare. Vet inte mer om om orsak eller så.

Ponnyn är igång men jag trivs rätt bra i min bomlösa Sensation till dressyr/uteritt och hoppsadeln funkar någorlunda så jag håller nog hur som helst i pengarna ett tag till. Men klämma och prova kan man ju göra så man vet för framtiden. Är nyfiken på Maxflex Fina tex.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 298
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka