Bukefalos 28 år!

Inre bo för jättekanin

Sv: Inre bo för jättekanin

Inte min egna som jag fäst mig vid som sällskapsdjur däremot så TROR jag att jag skulle kunna tänka mig att äta upp ungar med tanke från start att dom inte ska va hos mig.
Det är den inställningen jag har nu, vem vet den dagen man väl är där.
Jag resonerar likadant med häst att om den är äldre och frisk kan den lika gärna gå till slakt när dagen är där än gräva ner fullt friskt kött.

Som sagt jag har i baktanken då att man faktiskt vet vad köttet fått i sig och hur djuret haft det under sin uppväxt.

Sen är inte BJ omtyckte till slakt av den anledningen att dom växer för sakta och har för kraftig benstomme och lite kött i förhållande med sin storlek.
 

Liknande trådar

Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 173
Senast: fejt
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 048
Senast: tanten
·
Övr. Djur Hejsan alla! Min lillasyster ska skaffa en dvärghamster. Men har läst att de eventuellt vill bo två. Stämmer det? Och om det stämmer vad...
Svar
9
· Visningar
1 417
Senast: Dopy
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 565
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp