fettso
Trådstartare
Min fråga kommer säkert göra några kanske många härinne upprörda,så ni kan väl ha lite överseende med mig..
Jo jag har en egen liten islandshäst som blev 2 nu i sommar,min egen uppfödning faktiskt.
Men det var bara tre år sedan jag övergick från att rida "vanlig" häst till islandshäst.
Nu till frågan,hon ska ju någon gång ridas in
Har förstått att man brukar vänta med att rida in islandshästarna till 4-5års ålder!Hon går just nu i stor flock på ett känt islandshästställe,där jag även önskar att hon rids in av kunnigt folk när den tiden kommer.
Hon som har stället säger att dom brukar rida in sina hästar på hösten det året dom fyllt fyra år.
Hon vill heller inte göra det tidigare med min häst.
Finns det nån därute som börjar tidigare??Kan man inte börja så smått tidigare och istället ta låååång tid på sig?Alltså tex bara skritta första året för att bygga upp skelettet?Vilket man bör göra under tiden hästen växer för att göra hästen så hållbar som möjligt.
Jo jag har en egen liten islandshäst som blev 2 nu i sommar,min egen uppfödning faktiskt.
Nu till frågan,hon ska ju någon gång ridas in

Hon som har stället säger att dom brukar rida in sina hästar på hösten det året dom fyllt fyra år.
Hon vill heller inte göra det tidigare med min häst.
Finns det nån därute som börjar tidigare??Kan man inte börja så smått tidigare och istället ta låååång tid på sig?Alltså tex bara skritta första året för att bygga upp skelettet?Vilket man bör göra under tiden hästen växer för att göra hästen så hållbar som möjligt.