inridning?!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare farminetta_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 716
F

farminetta_

Hej!!

Jag har ett 17årigt kallblods travare hemma.. hon är inriden igentligen och har även gått lätt b/lätt b i hopp och dressyr men innan jag fick henne hade hon ståt i fyra år och måste nu börja om från början... för 1 och en halv månad sen kunde jag praktiskt taget inte skritta på henne ens för att hon var så himmla stressad hon bara steppade hela tiden detta börjar nu försvinna men hur ska jag fortsätta att träna henne??

Sv: inridning?!

Jag skulle nog mera säga att hon måste ridas till. Då hon gått upp till LB och LA så är hon ju inriden, det är bara det att hennes minne måste friskas upp lite.

Ta hjälp av en tillridare eller någon duktig tränare så får du bra hjälp hela vägen.

Sv: inridning?!

Gör roliga saker med henne och kräv inte för mycket i början. Se till att hon får något att tänka på så att hon inte hinner ägna så mycket energi åt att stressa. Skogen är jätte bra! Klättra mycket så att hon får ägna sig åt vart hon sätter fötterna :idea: Då får hon dessutom bra muskler och kondition (om hon inte redan har det), så blir det lättare att kräva mer av henne sen. Rider alla mina hästar mycket i skogen, just för att de blir lugna av det :D

Liknande trådar

Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
1 267
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 901
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 742
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit... 2
Svar
24
· Visningar
4 702
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka