Inse fakta!!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Dimmans_Elaine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 876
D

Dimmans_Elaine

En tjej i mitt stall har en häst som har en jättemage, benpipor som putar ut (lite)på baken och revben som syns lite grand. Dessutom har hästen ingenting på ryggen. Det är som om allt hull har tappat fästen och hänger på magen.

Vad jag har lärt mig så är detta tecken på att hon får för lite protein. Jag säjer det till tjejen och att hon dessutom får för lite hö men då säjer hon: Näe, känn själv här (hon drar med handen över revbenen som ligger under "början" av magen), hon har perfekt hull.

Jag kan inte förklara för henne att hon har fel, för jag vet inte heller om jag har rätt så jag tänkte bara kolla om vad ni tycker att detta låter som.

Hlsn Elisabet

Du kan ju ge henne adressen till min fodersida. Där finns bildexempel som hon kan jämföra sin häst med. Adressen hittar du i min profil.

Hon ska känna uppe i sadelstaden, inte halvvägs ner på sidan på hästen. Dessutom visa bilder på hästar som är i rätt hull hur rygg och rumpa ser ut. Man ska inte se revbenen nånstans!

Idag visade jag en bild på en häst i fint hull och en som fick för lite protein för henne. Så här lät det:

Hon: Hon ligger precis mitt emellan.
Jag: Jaa, hon ska ju se ut så (pekarpå bilden), inte mitt emellan. Du ser ju revbenen här(pekar på dem).
Hon: Ja, men man ser mina revben också....
Jag: suck...
Då gick jag därifrån. Jag tänker prata med hennes mamma i stället.

//EB

Jätte bra fodersida förresten.

Liknande trådar

D
Foder & Strö Min häst är 18 år i år och är väldigt pillig med maten. Inte bara att han är kräsen utan behöver verkligen ro om man vill han ska äta...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: Centaur
·
L
Träning fysiskt.. vet inte om tråden hamnar rätt nu men känner att jag bara behöver skriva av mig lite och kanske få några råd av kloka...
Svar
16
· Visningar
1 752
Senast: Kika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka