Bukefalos 28 år!

Inskolning

Tack för era svar :)

Jag tror absolut att det ligger en hel del i det ni säger!

Nu, när han är där hela dagar, så lämnar vi inne i hallen. Då blir han ledsen när vi säger hej då för att sedan bli glad efter ett tag igen. Under inskolningen sa vi hej då ute och även om jag tyckte att jag var väldigt tydlig med att pussa, säga hej då och vinka så tror jag att han inte riktigt tänkte på vad som hände för att han var så inne i det han höll på med. För han har koll på vad hej då betyder, det märks i andra sammanhang.

Idag gör han iaf sin första "riktiga" dag på förskolan. I fredags var han där hela dagen men jag fanns på stand-by. Pratade då ihop mig med personalen om en strategi för lämning där de måste vara mer aktiva och fånga upp honom när han kommer. I fredags blev det så att han fick springa efter mig gråtandes vilket såklart kändes obra.
Nej det är inte bra och det är jobbigt som förälder när ingen aktivt tar emot. De små barnen kräver det. (Det finns säkert undantag)
 
@Mirtai Nu kanske han är lite liten ännu men vi gjorde så att sonen hade något att visa eller berätta varje morgon när han kom. Då kunde han först säga det första när han klev innanför dörren, sen klädde vi av och sa hejdå varpå fröken kunde följa upp med det sonen hade med eller skulle berätta så att han direkt fick frökens uppmärksamhet en stund och slapp tänka på att vi hade gått.

Tips på saker:
Vi såg två sniglar som gjorde fler sniglar
Vi såg en röd bil som körde jättefort
Det var en fågel som sjöng
Vi hittade en helt vit sten
Han hade en nytt armband på sig
Mormor hämtar idag
Efter dagis ska vi.... gunga, åka och handla, ta fästingspruta, äta tacos osv osv

Det är inga avancerade grejer utan mer sånt som hände på väg till dagis.

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 184
Senast: mars
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 572
Senast: miumiu
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 613
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 341
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp