Inspelningsbar dvd/vhs kombination,erfarenheter?

LinnK

Trådstartare
Ja, är det någon som har en sådan?
Vi har hundratals VHS-filmer som tar plats o dammar i en skrubb,
vilket är synd, för det är ju visserligen inte nyaste nya filmerna, men många
är bra och vi är inte beroende av att film måste vara nytt för att vara bra :)

Nu så har jag sett att det finns ganska små smidiga inspelningsbara dvd's
med vhs-funktion i samma, där man kan kopiera över sina gamla vhs till dvdfilm, vilket ju tar oändligt mkt mindre plats att förvara då man kan ha dessa i plastfickor i en dvd-låda tex.

Det känns också bättre att ha EN grej + digitalboxen, istället för att ha flera olika enheter under tv'n.

Någon som har erfarenhet av dessa, har ni rent av någon modell att rekomendera?

Sv: Inspelningsbar dvd/vhs kombination,erfarenheter?

Har ingen modell att rekommendera, men svärfar har köpt en philips-variant. Han har nu spelat över alla sina vhs till dvd. Massor med plats spar det, och är lätt att titta på. Han fick dessutom in flera vhs på samma dvd, så serier osv har han kört in flera avsnitt efter varandra än som fick plats på vhs.
Vi är inne på att göra samma sak, men har inte kommit till skott ännu. Jag har massor med band med mina gamla barnprogram, barnfilmer osv från jag var liten, som jag inte vill slänga. Dessa ligger i kartong i källaren, lite synd.

Vad bra med ett svar, tack! :bow:
Jamen visst verkar det praktiskt :)

Det känns ju trist att slänga en massa filmer, men kan man ta vara på dem innan man slänger dem på det här sättet så är det ju toppen! :banana:

De inne på en av stans elbutiker kollade lite snett när jag sa att jag ville spara mina vhs-filmer (sambon har haft bussbolag med mkt långkörningar så det finns hundratals filmer = bra sysselsättning för mig nu när jag är långtidssjukskriven o bra helgmys om vi hade kunnat kikat på dem :) )
så det lutar åt att jag beställer en från nätet.

Jag skulle inte drömma om att kasta våra gamla band :rofl: sen får folk kolla hur snett de vill. Det är ju mina gamla barnvakter Dr Snuggels, Dunderklumpen, Smurfarna osv. Sen är det nåt band där pappa spelar in en reklamfilm med Loffe Carlsson, video från mina första hopplektioner, löshoppning med vår gamla häst osv. Skulle dö om de gick förlorade ju. Så här ska det brännas av. :)

vad kostar en sån? :)

Den webshop jag kollade på låg de mellan 1150-2990:- för den billigaste respektive dyraste. Inte så farligt dyrt tycker jag! :)

(Observera att jag inte har hunnit kolla igenom alla modeller där, så jag vet inte om den billigaste har lika många funktioner som de dyrare)

Problemet med VHS-filmer som legat några år är att de rätt ofta blir förstörda, när man spelar upp dem så blir det flimmer som kommer och går.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka