Corax
Trådstartare
Min kära lilla pensionerade mor, som är beroende av tv, håller på att få hjärnblödning då hennes älskade gamla VHS har gått sönder. Den verkar dessutom utom räddning.
Jag skickade på henne min gamla spelare men varken jag eller sambon lyckades lista ut hur man programmerar in tvns kanaler i videon. Katastrof! med andra ord.
Kan tillägga att kära mor är 'elektroniskt handikappad'.
Helst vill hon ha en likadan VHS som rasade för henne (Panasonic FJ630)men det känns relativt hopplöst.
Så... Om man nu vill spela in program, vad är bästa sättet nu för tiden?
En annan använder ju datorn och nätet men såna fasciliteter förstår sig inte mamma på.
Ytterligare ett tillägg är att hon inte ens kan skicka ett sms på mobilen.
Fast å andra sidan. Hänger hennes liv på att hon lär sig något så brukar det gå bra, efter ungefär hundra desperata samtal till sin hårt arbetande dotter.
Med andra ord är tvn som ett livsuppehållande system för lilla mamma...
Och även om jag mellan varven blir innerligt trött på henne så vill jag ju gärna ha kvar henne i livet.
Alla tips är välkomna!
Jag skickade på henne min gamla spelare men varken jag eller sambon lyckades lista ut hur man programmerar in tvns kanaler i videon. Katastrof! med andra ord.
Kan tillägga att kära mor är 'elektroniskt handikappad'.
Helst vill hon ha en likadan VHS som rasade för henne (Panasonic FJ630)men det känns relativt hopplöst.
Så... Om man nu vill spela in program, vad är bästa sättet nu för tiden?
En annan använder ju datorn och nätet men såna fasciliteter förstår sig inte mamma på.
Ytterligare ett tillägg är att hon inte ens kan skicka ett sms på mobilen.
Fast å andra sidan. Hänger hennes liv på att hon lär sig något så brukar det gå bra, efter ungefär hundra desperata samtal till sin hårt arbetande dotter.
Med andra ord är tvn som ett livsuppehållande system för lilla mamma...
Och även om jag mellan varven blir innerligt trött på henne så vill jag ju gärna ha kvar henne i livet.
Alla tips är välkomna!