Inställning för datormus på bärbar dator?

bettysmatte

Trådstartare
Sitter just nu vid min mammas bärbara dator och den håller på att göra mig knäpp:mad:. Det är en nyare HP med Windows Vista. När man för flyttar "pilen" till vänstersidan av skärmen kan datorn helt plötsligt få för sig att slunga iväg den helt åt andra hållet:crazy:. Den klickar ofta på länkar helt utav sig själv, om man bara råkar hålla "pilen" över länken en stund. I och för sig har jag upplevt det sistnämnda på näst intill varje bärbar dator jag använt. Jag är relativt snabb när jag använder datorer i vanliga fall, men på denna datorn känner jag mig som en klumpig nybörjare... Finns det någonstans inställningar som man kan ändra på?
 
Sv: Inställning för datormus på bärbar dator?

Sitter just nu vid min mammas bärbara dator och den håller på att göra mig knäpp:mad:. Det är en nyare HP med Windows Vista. När man för flyttar "pilen" till vänstersidan av skärmen kan datorn helt plötsligt få för sig att slunga iväg den helt åt andra hållet:crazy:. Den klickar ofta på länkar helt utav sig själv, om man bara råkar hålla "pilen" över länken en stund. I och för sig har jag upplevt det sistnämnda på näst intill varje bärbar dator jag använt. Jag är relativt snabb när jag använder datorer i vanliga fall, men på denna datorn känner jag mig som en klumpig nybörjare... Finns det någonstans inställningar som man kan ändra på?

Jag kör inte Vista men kan det vara
Start/Kontrollpanelen/Mus ?
 
Sv: Inställning för datormus på bärbar dator?

Jag kan prova när jag är där nästa gång! Har inte heller Vista utan XP på min hemmadator, så jag känner mig lite "vilsen i pannkakan" på hennes dator.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Ja, det är en verklig djungel att försöka hitta rätt i... Och jag skulle behöva lite råd och tips om bra modeller. Några krav/önskemål...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp