Bukefalos 28 år!

Inställningar för Youtube?

Monstermom

Trådstartare
Vad ska man ställa in hur för att det inte ska ta en halv evighet att ladda upp film till Youtube? Antingen hittar jag bara jätteöversiktlig info av typen "mp4 blir bra" eller så är det super-duper-mega-detaljerat in i inställningar som jag varken har tillgång till eller förstår... :o

När jag skapar en film kan jag välja:
Video
  • Encoder (har bara tre, MPEG-4, H.264 eller H.264 (HD), brukar ta den sista)
  • Framerate (många olika, tar 30)
  • Resolution (de vanliga tror jag, tar den filmen är inspelad i - brukar vara 1920x1080 tror jag)
  • Bitrate (lång lista! Brukar försöka välja det som är närmast originalfilens info, som regel är den 17000 så jag tar 15000)
Ljud
  • Encoder (Bara AAC?)
  • Sample rate (har jag läst man ska ta 48 000 så det gör jag)
  • Channel (tar stereo, det är det enda jag spelar in i)
  • Bitrate (96, 128, 192, 256, 320, jag tar 128)
Och ibland tar en film 3 minuter, nästa gång tar en annan (i samma storlek!) över en timme... O_o
Jag måste ju välja något fel då och då (eller rätt ofta :angel:), men vad ska det vara för att det ska gå snabbt och smidigt att bara slänga upp en film? :confused:
 
Jag har gett upp och laddar alltid upp över natten. Ofta tar det mer än 600 minuter att ladda upp 10 min klipp...
 
Jag har gett upp och laddar alltid upp över natten. Ofta tar det mer än 600 minuter att ladda upp 10 min klipp...

Jamen ibland så går det ju - då kan man ju inte släppa hoppet! O_o :laugh:

Jag går onlinekurs nu och håller på och bryter ihop när jag lägger upp en treminuters film på Monsterträning på kortare tid än det tar att skriva en beskrivning, och sen ska lägga upp del två och det börjar räkna ner från flera timmar! :banghead:

Jag tappar ju tråden! :arghh:
(Jag är inte så bra på att hålla i den till att börja med. :o)
 

Liknande trådar

F
Övr. Hund Nu är jag förvirrad. Och vet inte vad jag ska tro på eller hur jag ska välja riktigt. Jag har ju en schäfertik som nyss blivit 12 mån...
2
Svar
26
· Visningar
1 950
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp