Inte äta.

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare sssssssara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 925
S

sssssssara

Jag har en fråga, vilket är det som hundar absolut inte får äta? Jag menar som choklad och så. Jag vet nog det allra mesta om vad dom inte får äta hoppas jag. Men jag har tänkt på att om jag kanske ger dom något som dom egentligen inte får äta överhuvudtaget.? Det skulle ju vara jätte hemskt. Därför vill jag veta mer om vad dom inte alls får äta.

Sv: Inte äta.

Förutom choklad och allt som innehåller kakao (teobromin) så är lök i alla former giftigt för hundar. Finns säkert mer men dessa kommer jag på nu på rak arm :)

de far inte ata vissa saker for att de ar Giftiga. Hade det inte varit for att det ar giftigt hade de ju kunnat ata det.

Men t.ex. russin och choklad ar giftigt for hundar. Giftet i choklad lagras i hundens kropp och stannar dar. Russin, om jag minns det ratt kan ge den direkt allvarlig reaktion.

Finns en bra trad om det som inte ar sa gammal, anvand sokfunktionen vettja! :idea:

Russin, vindruvor.

det hörde jag häromdagen för första gången. Trodde jag skulle dö. Min lilla råtta älskar vindruvor och klämmer lätt 5 stycken på raken (hunden ifråga väger 2-3 kg...). Än så länge lever hon, men det är slutätet på vindruvor. Hade faktiskt ingen aning om detta förrän i julas :o

Liknande trådar

Hundhälsa Då Pudeln vägrar äta allt det står ”hundmat” på börjar jag titta på alternativa lösningar. Hon är inte känslig i magen och van att äta...
Svar
7
· Visningar
580
Senast: Sel
·
Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 640
Senast: Ratax
·
Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 584
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka