Inte bara nätdejting - del fyra

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på att Bisons granne läst tråden... Jag hade snarare blivit glad om jag fått veta exakt vad en dejt faktiskt tyckte och tänkte om mig. Skönt att slippa undra och gissa vad den andra tänkte och tycker. Bison har ju knappast skrivit nåt elakt, även om det såklart är pinsamt att grannen lyckats hitta tråden.

Med tanke på att Bisons granne läst tråden... Jag hade snarare blivit glad om jag fått veta exakt vad en dejt faktiskt tyckte och tänkte om mig. Skönt att slippa undra och gissa vad den andra tänkte och tycker. Bison har ju knappast skrivit nåt elakt, även om det såklart är pinsamt att grannen lyckats hitta tråden.

@detordnarsig Iofs! :D

Men är det bara jag som faktiskt förstår och tycker grannens reaktion är rimlig?? Eller, vi vet väl inte ens vad grannens reaktion är, bara att @Bison skäms? Visst, hon har inte skrivit något som får mig att tycka något negativt om grannen, men hennes egna bedömningar av honom (kläder, beteende osv) har väl inte varit alltigenom positiva? Och så hennes eget beteende med hunden, gömma sig bakom gardinen i köket och spana och allt vad det nu var. Jag hade inte tyckt det var så kul i grannens sits faktiskt.

Kanske ännu mindre om det är gemensamma bekanta som läst det hela. Och även om jag och de flesta i tråden inte har någon aning om vem Bison är så är hon ju knappast anonym på buke. Eller, jag tänker att det räcker med att någon läser tråden som känner någon som känner någon som sagt något om att de känner någon som har bebisrosa köksstolar. :p

@mutant
Fast nej, det har verkligen inte varit något spanande bakom någon gardin. Jag sitter ofta i köket vid fönstret och kollar på paddan när jag är hemma. Jag är inte döv, jag hör när någon kör in en bil.
Jag har snarare varit kritisk till mina kläder osv.
Men det är väl så med text, allt tolkas inte som det är tänkt.
Nu är det som det är, jag har bett om ursäkt och släppt detta.

Jag känner att jag på något vis "borde" dejta. Hade ett par på HP som ville ses, men jag ORKAR liksom inte. Så jag loggade bara inte in igen. Och det är ju en väldigt dålig taktik om jag vill träffa någon ;)
Motivationen är dock inte tillräckligt hög att piffa till och slå på sociala strängen och umgås med okända just nu.

Men fasen vad jag hade velat träffa åtminstone en KK men inte ens det går särskilt bra :meh:

Jag tänker lite som du @mutant . Men framförallt tycker jag att diskussionen är lite absurd - han får väl reagera hur han än vill? Jag hade verkligen inte uppskattat om någon jag umgicks lite med hade skrivit om mig såhär på att forum där hen inte alls var anonym. Jag hade inte känt mig bekväm med det alls, hur tramsigt några bukefalister än skulle tycka att det var.

@niphredil det var det jag menade i något inlägg tidigare, att jag knappt skrivit i denna tråd för att jag alltid fastnar i hur absurt och skumt jag skulle tycka att det var om någon jag dejtade recenserade mig/vårt dejtande/vår relation på nätet. :cautious: Även om jag samtidigt tycker det är fantastiskt att läsa om allas dejtingupplevelser!

@Bison det var det här:

jag tolkade som att du suttit bakom gardinen och spanat. ;) Men du kanske menade något helt annat. :)

Inte att jag suttit och väntat nej, men klart jag har spanat in honom eftersom jag tyckt att han var snygg och jag ställde mig inte upp och stod mitt in fönstret utan satt kvar, bakom gardinen där jag även spenderat några timmar denna kväll med paddan.

Jag tänker lite som du @mutant . Men framförallt tycker jag att diskussionen är lite absurd - han får väl reagera hur han än vill? Jag hade verkligen inte uppskattat om någon jag umgicks lite med hade skrivit om mig såhär på att forum där hen inte alls var anonym. Jag hade inte känt mig bekväm med det alls, hur tramsigt några bukefalister än skulle tycka att det var.
Jag har funderat på vad jag skulle tycka och tänka, både i @Bison s och i grannens kläder. Helt klart är att i Bisons kläder, vill jag inte att den det gäller ser eller hör vad och hur jag pratar om vederbörande med andra. Det gäller nog egentligen alla, inte alls bara någon snygging jag spanar på. I grannens kläder är jag rätt öppen för att den som spanar på mig också pratar om mig med andra och gör det på alla möjliga vis, inte alls enbart djupt respektfulla. Men jag vill inte se det och inte höra det!

Nu vet jag ju inte vad som har hänt, men själv hade jag aktivt undvikit att få syn på en tråd av det här slaget om jag hade skäl att tro att jag var ett av diskussionsämnena.

Detta är vad jag tror om mig själv. Hur det skulle vara om det väl hände, vet jag inte. Jag känner att jag inte skulle bli särskilt förvånad om det visade sig att jag reagerade helt annorlunda än jag nu ändå tror att jag hade reagerat.

Senast ändrad:
Men det är väl så med text, allt tolkas inte som det är tänkt.
Nu är det som det är, jag har bett om ursäkt och släppt detta.
Känner igen det där, har själv råkat ut för samma sak, när man tror sig vara relativt anonym eller att det inte finns en snöbolls chans i helvetet att de kommer hitta tråden.
Det är riktigt obehagligt och lite skämmigt på samma gång. :yuck:

Jag har funderat på vad jag skulle tycka och tänka, både i @Bison s och i grannens kläder. Helt klart är att i Bisons kläder, vill jag inte att den det gäller ser eller hör vad och hur jag pratar om vederbörande med andra. Det gäller nog egentligen alla, inte alls bara någon snygging jag spanar på. I grannens kläder är jag rätt öppen för att den som spanar på mig också pratar om mig med andra och gör det på alla möjliga vis, inte alls enbart djupt respektfulla. Men jag vill inte se det och inte höra det!

Nu vet jag ju inte vad som har hänt, men själv hade jag aktivt undvikit att få syn på en tråd av det här slaget om jag hade skäl att tro att jag var ett av diskussionsämnena.

Detta är vad jag tror om mig själv. Hur det skulle vara om det väl hände, vet jag inte. Jag känner att jag inte skulle bli särskilt förvånad om det visade sig att jag reagerade helt annorlunda än jag nu ändå tror att jag hade reagerat.
Jag känner som så: jag pratar om andra. Självklart pratar dom om mig. Och allt lär inte vara snälla saker. Men det är ok så länge det inte ljugs och så länge jag slipper få veta.
Jag inbillar mig att om jag skulle bli tipsad om att jag förekommer i en sån här tråd så skulle jag undvika att läsa i den. Men, men jag kan inte garantera att jag verkligen skulle göra så. Eftersom det inte har hänt och inte lär hända så kommer jag aldrig att konfronteras med verkligheten i det fallet.

@detordnarsig Iofs! :D

Men är det bara jag som faktiskt förstår och tycker grannens reaktion är rimlig?? Eller, vi vet väl inte ens vad grannens reaktion är, bara att @Bison skäms? Visst, hon har inte skrivit något som får mig att tycka något negativt om grannen, men hennes egna bedömningar av honom (kläder, beteende osv) har väl inte varit alltigenom positiva? Och så hennes eget beteende med hunden, gömma sig bakom gardinen i köket och spana och allt vad det nu var. Jag hade inte tyckt det var så kul i grannens sits faktiskt.

Kanske ännu mindre om det är gemensamma bekanta som läst det hela. Och även om jag och de flesta i tråden inte har någon aning om vem Bison är så är hon ju knappast anonym på buke. Eller, jag tänker att det räcker med att någon läser tråden som känner någon som känner någon som sagt något om att de känner någon som har bebisrosa köksstolar. :p
Jag roade mig med att läsa igenom @Bison s poster om grannen. Och om hon skrivit cirka 2 saker som kunde vara pinsamma för honom så har hon skrivit cirka 20 där hon uppskattar honom (jag har naturligtvis inte räknat, det är storleksordningen jag är ute efter). Så det är ungefär som när man gör något som 10 gillar och 1 kritiserar - det är bara kritiken man kommer ihåg.

I mina ögon har @Bison absolut inget att skämmas för. Och om folk inte kunde skriva om sitt dejtande här så kan ju tråden läggas ner. Alla dejtarna har anonyma nick, såvitt jag minns, och personerna de dejtar är ännu anonymare.

Och om hon skrivit cirka 2 saker som kunde vara pinsamma för honom så har hon skrivit cirka 20 där hon uppskattar honom (jag har naturligtvis inte räknat, det är storleksordningen jag är ute efter). Så det är ungefär som när man gör något som 10 gillar och 1 kritiserar - det är bara kritiken man kommer ihåg.

Javisst, och jag är kanske överkänslig men om en dejt skrivit 10 saker hen uppskattar med mig men också beklagat sig över vilka kläder jag hade på en träff så hade jag nog känt mig lite besviken och stött. (Sen, utan att orka gå tillbaka och läsa, så tror jag inte Bison skrivit så många gånger fler positiva än negativa saker om grannen, om man inte räknar hennes känslor för honom bara?) Jag har inte påstått att något är rätt eller fel, men reagarera lite på att ingen annan verkade ha någon förståelse för om grannen tycker det är märkligt/obekvämt/objektifierande.

Och om folk inte kunde skriva om sitt dejtande här så kan ju tråden läggas ner.
Vilket jag poängterat flera gånger. :)

Jag roade mig med att läsa igenom @Bison s poster om grannen. Och om hon skrivit cirka 2 saker som kunde vara pinsamma för honom så har hon skrivit cirka 20 där hon uppskattar honom (jag har naturligtvis inte räknat, det är storleksordningen jag är ute efter). Så det är ungefär som när man gör något som 10 gillar och 1 kritiserar - det är bara kritiken man kommer ihåg.

I mina ögon har @Bison absolut inget att skämmas för. Och om folk inte kunde skriva om sitt dejtande här så kan ju tråden läggas ner. Alla dejtarna har anonyma nick, såvitt jag minns, och personerna de dejtar är ännu anonymare.

Jag förstår honom och har lärt min läxa. Det var bara synd att jag lyckades såra någon på samma gång.
Men det var inte mitt första och garanterat inte mitt sista misstag i livet.

Javisst, och jag är kanske överkänslig men om en dejt skrivit 10 saker hen uppskattar med mig men också beklagat sig över vilka kläder jag hade på en träff så hade jag nog känt mig lite besviken och stött. (Sen, utan att orka gå tillbaka och läsa, så tror jag inte Bison skrivit så många gånger fler positiva än negativa saker om grannen, om man inte räknar hennes känslor för honom bara?) Jag har inte påstått att något är rätt eller fel, men reagarera lite på att ingen annan verkade ha någon förståelse för om grannen tycker det är märkligt/obekvämt/objektifierande.

Fortfarande mina kläder ;)
Men jag förstår honom som sagt fullt ut. Det var rent ut sagt jävligt dåligt av mig.

Men jag orkade gå tillbaka och läsa och jag har alltså en annan bild.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 331
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk... 4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 219
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 048
Senast: Roheryn
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka