Inte bara nätdejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är nog inte gjord för nätdejting.
Vill inte träffa någon, alla verkar så jobbiga?

Håller med dig.

Introvert och nätdejting är nog ingen bra kombo, tror jag. Så fort jag hittar någon som verkar lite intressant så känns det jobbigt att behöva träffas. Usch för att lära känna någon ny människa, liksom.

Jag är nog verkligen världens i särklass tråkigaste människa ! :laugh:

Håller med dig.

Introvert och nätdejting är nog ingen bra kombo, tror jag. Så fort jag hittar någon som verkar lite intressant så känns det jobbigt att behöva träffas. Usch för att lära känna någon ny människa, liksom.

Jag är nog verkligen världens i särklass tråkigaste människa ! :laugh:
Haha.. Jag med.., jag vill träffa någon men sen när det är dags för dejten tycker jag det känns jobbigt.,,:laugh:

Alltså det här med att avsluta varje mail med "kram"? Vad ÄR det för nåt?? Bara en artighetsfras eller vad?

Läser jag in för mycket i det när jag tycker att det känns jättekonstigt med "kram" till någon man aldrig träffat?

Är jag för misstänksam? Kräsen? Socialt handikappad?!

Många frågor...

Alltså det här med att avsluta varje mail med "kram"? Vad ÄR det för nåt?? Bara en artighetsfras eller vad?

Läser jag in för mycket i det när jag tycker att det känns jättekonstigt med "kram" till någon man aldrig träffat?

Många frågor...

Jag fixar inte sånt trams alls.

Många frågor...
Jag skrev i min presentation att jag ogillar kramar från okända lika mycket i mail som att få en kram av en okänd på stan. Då var det såklart vissa ibland som skulle vara roliga(?) och avsluta med kram ändå, alt bara skicka en kram...

Många frågor...
Jag brukar helt sonika vägra skriva kram tillbaka. Det har helt seriöst resulterat i att jag blivit smått utskälld av en snubbe som ansåg att jag minsann aldrig kommer kunna ha ett förhållande när jag har såna svårigheter för närhet :D

Jag brukar helt sonika vägra skriva kram tillbaka. Det har helt seriöst resulterat i att jag blivit smått utskälld av en snubbe som ansåg att jag minsann aldrig kommer kunna ha ett förhållande när jag har såna svårigheter för närhet :D

Jag vägrar också avsluta med kram. Tycker bara det känns fruktansvärt falskt, samtidigt som jag kanske överreagerar på något som eventuellt bara används som nåt slags artighetsfras.
:confused:

Många frågor...
Jag uppskattar fördelningen mellan de kvinnor jag skrivit med till nånstans runt en tredje/fjärdedel som använde 'kram' eller liknande som avslutningsfras. I de fallen adopterade jag samma avslutningsfras, eftersom jag tycker om att ensa språkbruket.
Det har verkligen inte känts hundra i alla lägen, men jag har tyckt mig kunna hantera det för egen del.

Jag kan förstå om någon man får sina två tre första kontakter med en kvinna som konsekvent gör så, då drar den (felaktiga) slutsatsen att så är språkbruket i nätdejtingsammanhang. Däremot kan jag inte förstå de som trots direkta påpekanden att inte göra så, ändå fallerar.

Det finns också kvinnor jag skrivit kjamiz till. Men det är av en helt annan anledning.

Folk skriver så i precis vad som helst nu för tiden! "Hej, det här mailet går ut till alla i den nya planeringsgruppen. Första mötet är på torsdag kl 14.30. Kram!" ... O_o
Visserligen är kön bara en social konstruktion, men jag har svårt att se renhållningsarbetarna i min kommun använda detta språkbruk i sin kommunikation sinsemellan.

Inte konstigt en del är singlar.
Kan inte låta bli att undra hur dessa människor hanterar konflikter, motgångar, oliktänkanden och missnöjen i verkliga livet när de drar på aIla växlarna för sånt här :crazy:

Kan inte låta bli att undra hur dessa människor hanterar konflikter, motgångar, oliktänkanden och missnöjen i verkliga livet när de drar på aIla växlarna för sånt här :crazy:
Som jag har sagt förut, det finns sociala idioter med kommunikativa problem överallt; i alla samhällsklasser, alla åldrar, av båda könen.
Det är bara det att inom nätdejtingen så har detta antal anrikats en hel del, eftersom socialt kompetenta människor har lättare att finna en partner än de som inte är socialt kompetenta.
Därför blir den senare delen - och detta gäller både män och kvinnor - i längre utsträckning kvar inom nätdejtingvärlden. Och färre av den första delen behöver inte ens pröva på nätdejting.

Så om man nu anser att dessa är ett problem för egen del, lägg då ingen tid på dem för att försöka förstå varför.
Blocka bara, och gå vidare. Det är jobbigt nog att bara vaska runt i nätdejtinggruset.

Och, för Guds skull, ge dig inte in i en argumentation - för det enda du kommer ändra på är ditt eget humör.

Visserligen är kön bara en social konstruktion, men jag har svårt att se renhållningsarbetarna i min kommun använda detta språkbruk i sin kommunikation sinsemellan.

Renhållningsarbetare vet jag inte av att jag kommunicerat skriftligt med någon gång, faktiskt... Men det är definitivt inte bara kvinnor som använder "kram" på det här sättet. Möjligen kan det vara en svag överrepresentation av kvinnor bland de i min erfarenhet, men det är jag inte säker på. Jag har dock aldrig nätdejtat så i den sortens kontakt har jag ingen inblick - annat än vad ni delar med er av i trådarna. :D

(Faktum är att den första som avslutade med "kram" till mig var en man, vilket ledde till en del onödigt nojande från min sida då jag undrade vad i hela friden jag hade gett för intryck! Och hur skulle jag bäst kunna räta ut det så vi smidigt skulle kunna fortsätta samarbeta? Innan det visade sig att han skriver så till alla. :o)

(Faktum är att den första som avslutade med "kram" till mig var en man, vilket ledde till en del onödigt nojande från min sida då jag undrade vad i hela friden jag hade gett för intryck! Och hur skulle jag bäst kunna räta ut det så vi smidigt skulle kunna fortsätta samarbeta? Innan det visade sig att han skriver så till alla. :o)
Han kanske var mer nätdejtare än renhållningsarbetare?

Jag vägrar också avsluta med kram. Tycker bara det känns fruktansvärt falskt, samtidigt som jag kanske överreagerar på något som eventuellt bara används som nåt slags artighetsfras.
:confused:
Samma här. Har man etablerat någon form av relation som innebär att jag skulle krama snubben irl så absolut, då kan jag avsluta med kram och kan bli glad av att snubben gör det såvida det inte är något han gör precis hela tiden. Men med en komplett främling jag inte ens vet om jag vill träffa öht? Pfffft! Känns bara som en fet lögn att skriva kram i det läget.
Än värre med de som drar till med puss också. Det blir rent motbjudande på något vis. Jag vill för fan inte pussas med kreti och pleti, vem vet var den käften har varit :p

Haha jamen typ! Samma snubbe tyckte att det var ett dåligt beteende av mig att blocka när han satt och trakasserade mig över det faktum att jag är kommunist och vänsterextrem och gud vet allt (alla som inte vill ha en sverigedemokrat är kommunister, ni vet vi det ;)). Tror iofs att jag nämnt honom tidigare i tråden. Lite synd att konversationen försvinner vid blockering, den var sådär patetiskt rolig :D

Jag skriver inte kram till någon som jag inte skulle kunna tänka mig att krama på riktigt och dom är ganska få. Jag är ingen kramig människa.

Enda personen jag skriver kram till är när jag smsar med min pappa. Han blir ledsen när en inte skriver kram tillbaka. Det är så gulligt att jag inte kan låta bli att skriva kram till honom. Annars, nej tack.

Ännu värre när folk envisas med puss. :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 13 14 15
Svar
280
· Visningar
13 988
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 334
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 669
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka