Inte djur bakom angrepp på häst

(Borås Tidning)
Varken hund eller rovdjur låg bakom angreppen på hästarna i Skene Skog förra veckan. Hans kollega har undersökt hagen där de två angripna hästarna gick och hittar inget i miljön som förklarar skadorna. Ingen av rovdjursinventerarna vill spekulera i vad som orsakade hästarnas ...

Läs mer...
 
Sv: Inte djur bakom angrepp på häst

Skönt att det inte var någon hund iaf.
 
Sv: Inte djur bakom angrepp på häst

Jag tycker inte de där rovdjursexperterna verkar vara experter, bilderna som visades på hästen visar ju tydliga bettmärken, inget en människa skulle gjort? Människor brukar vad jag vet inte gå till attack som ett rovdjur utan "människor" (eller monster..) som skadar hästar brukar skära eller dyl med fokus på könsorgan.
Jag tror ändå att det var en hund...
 

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 841
Senast: skuggi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har faktiskt funderat över hur mycket värde jag har av att dokumentera mina ridlektioner här på bloggen. Ska jag verkligen fortsätta...
Svar
0
· Visningar
393
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 721
Senast: mackan
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 484
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp