Inte en dagbok

Alltid lika svårt att komma på en passande rubrik. Men jag får inte riktigt se detta som en dagbok helt och hållet för det blir inte bra.
Men jag vill ändå dela med mig av mina framsteg. Inom flera områden i livet. Sakta men säkert går det.

Om bröstmjölken innehåller en promille eller två ska väl inte påverka barnet på något kännbart sätt. Men om man inte kan sluta dricka efter ett par glas ska man definitivt inte dricka alkohol alls under hela barnets uppväxt.
Jamen hallå @sidensvans (!!). Hade du lite otur när du tänkte där? Den här tråden tillhör en nykter alkoholist och en nykter alkoholist ska inte dricka någonting över huvud taget - inte under några som helst omständigheter!
...och behöver inga "förmildrande tips" heller!

OCH (tyckte jag...) otroligt praktiskt!
Nja... Förvisso praktiskt att slippa ha med sig mat till barnet, men samtidigt ohyggligt opraktiskt att under iaf 3-4 månader inte kunna lämna över någon endaste matning till pappan eller annan person, att jag var den enda källan till dotterns mat (och nej, hon tog inte nappflaska). Jag tyckte det var en oerhörd lättnad när hon vid 4-5 månaders ålder började äta gröt på kvällarna och jag blev "fri". Precis som @karamelldrottningen tänker göra, så ammade jag för att jag såg det som bäst för min dotter, men det var en uppoffring och det var skönt när den perioden var över!

Nja... Förvisso praktiskt att slippa ha med sig mat till barnet, men samtidigt ohyggligt opraktiskt att under iaf 3-4 månader inte kunna lämna över någon endaste matning till pappan eller annan person, att jag var den enda källan till dotterns mat (och nej, hon tog inte nappflaska). Jag tyckte det var en oerhörd lättnad när hon vid 4-5 månaders ålder började äta gröt på kvällarna och jag blev "fri". Precis som @karamelldrottningen tänker göra, så ammade jag för att jag såg det som bäst för min dotter, men det var en uppoffring och det var skönt när den perioden var över!
Ja, så var det för mig med (att hon inte ville ta flaska, ens med min utpumpade mjölk) men för mig upplevdes det inte som nåt besvär. Det var/är ändå en övergående period så för mig var det bara extremt praktiskt - och mysigt! Men ja, jag förstår absolut vad du menar. Så det är tur att vi har bra valmöjligheter :-)

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 948
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
2 332
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 195
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
540
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025