Inte igeeen

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 693
N

Notorius

Nu har min häst haft sönder sitt andra flugtäcke :cool:
Tips på hållbara täcken, säg inte Horseware, för det ena var ett Amigo och det andra ett Rambo, de var så usla. :p

Sv: Inte igeeen

Låt honom gå och plågas ett tag, sen kommer han be efter ett täcke och då lär han ju inte ha sönder det! ;)

Köp 4 st börjes eller nåt då i stället. Ett HW Rambo kostar ju ungefär 4 ggr så mycket som ett Börjes, då kan ju hästen din använda täckena lite som "förbrukningsvaror".

Det som gör mig ännu 'surare' är att alla andra i stallet har täcken från Hööks och Börjes, och det är inte ens en skråma i dem, de är ju billiga så de borde ju vara värdelösa :p

Sorbe skrev:
Låt honom gå och plågas ett tag, sen kommer han be efter ett täcke och då lär han ju inte ha sönder det! ;)

Haha jag förslog något liknande för pappa men det tyckte inte han ;) :D

Mina hästar har de från Börjes just för att det inte skulle vara sååå trist om de råkade gå sönder.

De har dock hållt kalasbra och hästarna är iofs inga täckesförstörare så... De älskar sina täcken för då slipper de bromsen.

Men det kanske är värt o investera i ett par billigare täcken då ála Hööks eller Börjes, bara för o testa?

Jag vill inte ha Hööks eller Börjes, jag vet att jag är fånig :o :p
Mark Todd ska väl vara rätt bra och relativt billiga?

Hm, varför är du anti mot dom billigare täckena för egentligen?

En liten undran bara iochmed hur jag själv skulle förhålla mig till om hästen bara hade sönder täckena. jag skulle vägra köpa ett dyrt täcke för 1500 kr om det bara går sönder om jag kan få 3 stycken för samma pris som håller lika länge.

Är du märkesnörd så är det ju bara att ta bort märket vet ja :p

Eller så får du helt enkelt sätta dig med tråd å nål några timmar i veckan :D

Jag är inte överdrivet märkesnördig, :p

Vi får väl se vad jag köper haha.

Mjo, det låter faktiskt lite fånigt om hästen haft sönder 2 st täcken :smirk: . Jag skulle i alla ha gjort så. Dyrast behöver inte alltid vara bäst! (Och ja, jag har beställt ett HW flugtäcke nyligen, men jag är inte helt anti-börjes för det ;) ).

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga... 2
Svar
26
· Visningar
1 542
Senast: ako
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
436
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 457
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
934
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka