Lurigt när annat också kan orsaka, och när vissa tillstånd helt enkelt inte känns igen på bred front i vården. Allvarlig sjukdom är en av de saker som kan trigga igång eller förvärra dysautonomi. Det går att få hjälp via vården, men det gäller att hitta någon som kan problembilden då det ofta passerar om specialintresse saknas eftersom det sällan finns organskada. Det finns också en bra svensk grupp på fb med sammanställning över läkare i de olika regionerna som träffar patienter med dysautonomi. Medvetenheten om detta håller på att öka i vården eftersom så många får dysautonomi efter covid (alltså inte en jättestor andel av alla som får covid, men många personer och en signifikant andel av de som får långvariga besvär). Du får gärna pma. Jag är ganska nördig som person, vilket verkligen är en tillgång nu. Har nördat in mig på detta också för att kunna må så bra det går.
Känner igen det där att det psykologiseras. Var inte alls menat nedvärderande mot dig eller mig

, mer att det är så galet att informationen om dessa och andra tillstånd inte är allmänt känt i vården, eller åtminstone att psykologiserande av allt som inte kan bekräftas med nuvarande standardtester.