inte rumsren ÄN!!!!

C

Cinzano

min unghund är född i feb och är fortfarande inte rumsren, ibland säger hon till om hon vill ut men om ingen är just brevid henne kissar och bajsar hon på mattan...vad ska jag göra??? :confused:

hon har massor av energi och kissar mkt mer än alla andra hundar jag haft, så nu vet jag ingen råd mer... HJÄLP :bump:
 
Min hanhund var inte helt rumsren förrän han var 6mån.
Vi hade nästan gett upp hoppet. Men det var i samband med benlyftet som han slutade göra sina behov inne.

Men jag har hört att om hunden inte är rumsren inom 6 mån så ska man åka till veterinären med den, det kan vara något fel.
 
bella blev rumsren först när hon var runt 6 månader, men efter det har det aldrig nånsin skett en olycka inne, trots diarré och att hon ibland har fått vänta (för) länge på att komma ut... så härda ut, en del hundar är senare än andra...
 
så jag ska åka till vetrinären nu då??? jag har en teori att det beror på att hon har sån energi att hon har svårt att lära sig saker, och när hon väl blir kissnödig glömmer hon allt hon egentligen vet.... fast det kan ju vara ngt fel oxå...
 
Äh, jag hade en hane som inte var rumsren fören 1 års ålder. Nuvarande hunden var ca 6 mån. Tycker du ska fortsätta kämpa för det tar tid för vissa!

Funderar när du säger att hon kissar mycket; missbrukar hon vattenskålen och "okynnesdricker" mycket? Eller dricker hon normalt?
 
Ibland är det så att det tar längre tid för en del...
min vovve blev husrumsren ganska fort men han tex. bajsade bara på tomten och kissade bara i närheten hemma... fast han var ganska liten så höll han sig tills vi kom hem. :o
Iaf minst ett år var det så...

Ta det bara lugn och stressa inte...
 
Vad räknar ni som rumsren då?
Min valp (6 mån) är så gott som rumsren. Om han måste kissa och jag missar det, då gör han det inne. Men han vet helt klart varför man går ut.
Olyckor händer kanske 1-2 ggr per vecka...
 
hon dricker normalt, men hon har en sån massa energi och kanske är den typen som kissar ofta men lite bara för att hon inte "hinner" just då :idea:, när hon var mindre kunde jag gå ut och kissa henne och när vi kom in kissade hon igen!!! fast det är mkt bättre nu, antar att det tar lååååång tid med min lilla mosing... :crazy:
 
Min ena tik "markerar" (kissar ofta i skvättar) som hanhundar gör. Detta ligger i hennes natur, då hon är en Siberian Husky. När de är ute o drar i vildmarkerna så hinner de inte stanna och göra sina behov, utan gör det i farten... :crazy:
Med detta i tanke hade jag tålamod när vi skulle få henne rumsren. Vi fick tips från veterinären att minska på området som hon fick vara på, till t ex hallen. Eftersom hon är petig med revir och sånt slutade det med att hon höll sig tills hon kom ut. Hon ville helt enkelt inte göra sina behov där hon åt och sov... :smirk:
Idag får hon tillgång till hela lägenheten, och hon har hajat att världen utanför är mkt större än det revir som vi har här inne... :D
 
Vår münsterpojke var i princip rumsren sen första dagen hemma, har väl hänt 2-3 olyckor sen dess. Nu sätter han sig vid dörren och väntar när han är nödig, och om ingen märker honom så går han och hämtar någon som kan ta ut honom... :love:

Han är född i mitten av mars... Jag tror att det beror på hur de hade det hos uppfödaren eftersom de flesta som kommer från den kullen inte haft några som helst problem med rumsrenheten, de var vana vid att göra ifrån sig utomhus redan där... :smirk:
 
Tänk på att en hund inte klarar av att hålla sig "rent fysiologiskt" förrän den är ca5-6 mån gammal.
 
Hej!
Jag har en flat på 4 månader nu och jag börjar tycka att hon bör vara rumsren nu. Hennes syskon har blivit det. Det är nog bara att ha tålamod alla hundar blir rumsrena förr eller senare. TUR DET! :cool:
 
6 månader är bra tid för en valp att vara helt rumsren. man ska inte försöka snabba på det, de är bara barn och de lär sig. lycka till!
 
Ta bor mattorna!! de är ju ett helsikes arbete bara för en kisspöl på en matta.. Jag tycker att du ska ha tålamod och vänta lite till som de flesta skriver..

Jag har tydligen haft tur hör jag.. min valp e snart 3 mån och är så gott som helt rumsren, han sätter sig vid dörren och piper när han vill ut och kissar sällan inne, bajasat inne har han gjort 1 gång under hela tiden han bott här..
 
Jag måste gå ut med min hund fortfarande minst var 3:e timma och hon är 9 månader annars så *kkksss*
 
ojdå jag har visst haft en himla tur. min lille sötis har bara kissat inne 2 gånger och bajsat inne en gång när han fick diarré av avmaskningsmedlet... :love: men så var jag också jäkligt duktig de första veckorna :), tog ut honom hela tiden och han väckte mig om det behövdes på nätterna. tips: om jycken gör ifrån sig när hon är aktiv (leker), avbryt leken då och då och ta ut henne så att hon får en chans att göra rätt (det var väl en hon?).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Viva
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 117
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
3 579
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp