Inte välta hink?

Sv: Inte välta hink?

Galler att binda i finns inte men även om man hänger någon form av krok på väggen så kan han ju ta tag i kanten och tippa hinken på stället liksom (vilket han lyckats med ett antal ggr).

Som sagt, börjes plasthållare, och en hink med plan sida - och han kan INTE välta hinken. På sin höjd kan han få den lite sned vilket inte påverkar, men inte mer än så.

Som sagt, börjes plasthållare, och en hink med plan sida - och han kan INTE välta hinken. På sin höjd kan han få den lite sned vilket inte påverkar, men inte mer än så.

Håller med! De små hållarna är kanonbra. OM det är en häst som gärna fixar så hinken hänger på sniskan så kan man helt enkelt sätta dit två hållare. :)

Tänkte mer om hästen tar tag i kanten på hinken i fronten, då kan den bli lite sned 'inåt' (även med två hållare). Men annars håller jag med, två hållare eliminerar att de får hinken sned i sidled - speciellt om det 'raka' på handtaget på hinken är brett.

Vill man eliminera att hästen tippar hinken lite inåt (det gör ju som sagt inget, men) så sätter man en kloss på boxväggen som hinkens bakkant vilar på.

De hållarna höll EN natt:grin: för min gubbe, så de funkar inte för mig...

Va??:eek: Vad hände då? Min ponny som är på allt, badar fötterna i hinkarna, försöker klättra upp på uppsittningspallen, leker/bollar glatt med hinkarna i hagen om de råkat bli tomma osv. Ja hon är verkligen på allt, hon har haft hink med en sådan hållare i sin box hela tiden och den är intakt. Hållaren har också suttit i boxen hos de 3 tidigare hästarna som stått där. Hur menar du att din gått sönder? (det låter som om det varit ett riktigt måndagsexemplar du fick tag på)
Jag tycker de här hållarna är suveräna.

Tänkte mer om hästen tar tag i kanten på hinken i fronten, då kan den bli lite sned 'inåt' (även med två hållare). Men annars håller jag med, två hållare eliminerar att de får hinken sned i sidled - speciellt om det 'raka' på handtaget på hinken är brett.

Vill man eliminera att hästen tippar hinken lite inåt (det gör ju som sagt inget, men) så sätter man en kloss på boxväggen som hinkens bakkant vilar på.

Då förstår jag hur du menar. Jag köpte en hink med helt plan baksida på lantmännen. Den ligger helt intill väggen hela vägen så den kan inte tippa varken inåt eller utåt. De hinkarna är lite mindre så de funkar åt min lilla B-ponny, men har man en stor häst som dricker mer så behövs två hinkar.

Jag tror också Lyrik hade ett måndagsex, eller en annan typ. Här håller de för värsta marodörerna, och en gång ville JAG med flit bryta sönder en sådan hållare. No way, det gick inte.

Vet ej vad som hände.
Satte upp 2 hängare i boxen med varsin vattenhink. På morgonen efter stod hinkarna på golvet, Börjeshållarna trasiga:laugh:
Nu har han 2 vattenhinkar hängandes i boxen, med varsin karbinhake + dubbelt balsnöre fastknutet i boxgallret.
Han är en mästare på platta till upphängda vattenhinkar. Vanliga murarhinkar håller några veckor bara. :grin: De bästa vattenhinkarna för honom är de med platt baksida. De han har nu har hållt i flera år, tills för någon vecka sedan. Då plattade han till en, går att använda än så länge.:grin:

Jag har en karbinhaka med platta bakom som är fastskruvad i boxväggen. hinken sitter ju fast i kroken och kan därför inte komma loss eftersom öppningen är innåt mot boxväggen så ponnyn inte kommer åt. Blir hinken för tom å hästen har tråkigt sparkar han på den så de komemr vatten i boxen, men inte mer än så. Har du hinkarna högt upp eller långt ner?

Liknande trådar

Hästhantering Min häst är hopplös med vatten hink i boxen. Har prövat att ha en stor vattenbalja fylld med massa vatten = Fylld box med vatten... 2
Svar
21
· Visningar
6 095
Senast: Lena_B
·
Hästvård Nu behöver jag er hjälp! Min häst har en otrolig passion för vatten, hans främsta intresse är att anlägga swimmingpools och tillverka...
Svar
11
· Visningar
1 360
Senast: Lihna
·
B
Träning Vad ska man hitta på för något till en häst som troligen är väldigt uttråkad i boxen? Han hittar på allt möjligt; sparkar runt däcket(vi... 2
Svar
22
· Visningar
2 585
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S