Internationellt?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Qyenn97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 258
Q

Qyenn97

Undrar bara en sak, jag och min kompis diskuterade en sak i stallet, hon sa nämligen att det inte fanns något som hette INTERNATIONELLA tävlingar i Sverige, att det bara fanns det utomlands, sen sa hon att Globen är en nationell. Stämmer verkligen det?:confused:

Sv: Internationellt?

Nej det stämmer inte. Det finns internationella tävlingar i sverige med. Bland annat Globen, Falsterbo, Göteborg och en del till. För att få veta vilka kan du kolla på SvRF:s sida under tävlingar.

Klart det finns, eftersom att internationella ryttare kommer till Sverige från andra länder. Till tex Globen, Göteborg, Norrköping osv..

jo jag var säker på att det fanns, men hon är en sån som alltid har rätt;) Hon ger sig aldrig.

Haha jo jag vet hur det är, känns som att mycket hästfolk är just så :angel:

Fråga henne varför Globen tävlingarna då heter "Stockholm International Horse Show" ! :D .

Med internationella tävlingar menas tävlingar där ryttare från andra land också deltar, och självklart har vi såna i sverige!

Fast är inte internationella tävlingar som har blivit godkänd av FEI?
det finns ju nationella tävlingar i sverige där utländska ryttare startar danskar tillexmeplt. och det blir inte en internationell tävling bara för det.

mja, utländska ryttare får starta i nationella tävlingar i sverige åxå.

internationella tävlingar följer FEIs reglemente och inte det svenska, och de har statusen internationell (kan vara andra kval mm till dessa tävlingar) man måste dessutom ha internationell licens för att starta mm.

okej tack för alla svar, ska fråga det, om Globen;)

Qyenn97 skrev:
Undrar bara en sak, jag och min kompis diskuterade en sak i stallet, hon sa nämligen att det inte fanns något som hette INTERNATIONELLA tävlingar i Sverige, att det bara fanns det utomlands, sen sa hon att Globen är en nationell. Stämmer verkligen det?:confused:

Det finns FEI tävlingar inom alla discipliner där ekipage från andra länder och det egna landet kan starta i. Det krävs då speciella licenser och pass för att tävla internationellt. Tävlingarna finns givetvis även i Sverige, liksom i andra länder.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 502
Senast: Mirtai
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 362
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka