Intimfråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Skriver lite blaj längst uppe. Intimfråga som sagt...alla kanske inte vill ta del av detta om andra människro, men jag hoppas verkligen att det finns ngn i alla fall, som kan tänka sig att svara.
Jo... till saken då...
Ända sedan de första tecknen på graviditet visat sig, har jag haft flytningar. Det är ju normalt, så det är inte dem jag oroar mig över...utan att de svider nåt så fruktansvärt! Jag "kliar" nästan sönder mig själv av klådan.. Jag kan vakna på nätterna av att det svider...

Jag läste på ngn internetsida att "flytningar är normalt så länge de inte svider eller ... (och så var det ngt mer som jag glömt)"...

Ngn som vet ngt om det?
 
Sv: Intimfråga

Det är lätt att få svamp när man är gravid. Det kan inte vara något sånt ?

Du ska inte ta diflucantabletter (som annars är effektivast) mot svamp under graviditeten, men det kan vara värt att prova en vanlig kur med vagitorier/salva. Receptfritt på apotek.
 
Sv: Intimfråga

Har funderat på det...det skulle det kunna vara...
 
Sv: Intimfråga

Svamp. Hade det flera gånger, inte kul. Pevaryl eller liknande vagitatorer (eller vad det heter) gör susen! Och gör det inte det så kontakta läkare.

En kompis mamma hade värstingsvampen med alla tre barnen under HELA graviditeterna. Inget hjälpte. Så fort barnen ploppat ut så försvann också svampen!
 
Sv: Intimfråga

Ja, fyrtusan den där svampen. Den besvärade mig mycke ochså. Ät lite sötsaker och ta lite fil på morgonen.
Själv sprutade jag upp fil i vaginan ochså på kvällarna. Jag hade läst i nån naturbok att man kunde bli imun emot vagiatorer om man anväde dom ofta, villket jag behövde göra. Filen hjälpte faktiskt riktigt bra, men ibland blev det för mycket.
Jag tror att det är den här svampen som bebisarna blir smittade av när dom föds och får torsk på tungan, som i sin tur gör att mamman får såriga bröstvårtor som inte vill läka.
Min son hade det och jag hade ibörjan problem med tuttarna, så smorde barnläkaren in hans tunga med nått lila och sen blev allt bra!
hälsningar gulan fd.gulla
 
Sv: Intimfråga

Jag tror inte underlivssvamp och torsk har med varandra att göra. Även dom barn vars mamma inte har svampinfektion under förlossningen kan ju få torsk. Men jag kan ha fel....
 
Sv: Intimfråga

Tror oxå på svamp då det som tidigare sagts väldigt lätt att få vid graviditet.
Men däremot skulle jag försöka bota själv med fil eller yoghurt då jag nyss hört på ett radioprogram att det fanns nån viss koppling med svampsalvor och vagiatorer (heter dom så :o ) och Vestibulit! :crazy:

Men kolla med doktorn i alla fall!
 
Sv: Intimfråga

Jag fick oxå svamp, det svider ju oftast för man har kliat :o Ta lite filmjölk på en binda, det hjälper faktiskt. Måste ju återställa ph värdet...

Vilka flashbacks jag fick nu av ditt inlägg :D
 
Sv: Intimfråga

Stämmmer i mitt fall iallafall.

Jag hade inte underlivssvamp-men sonen hade torsk på tungan. Inte mycket, och jag fick ingen svamp på brlstvårtorna.

Jag tror barn får torsk för deras immunförvar inte är den bästa i början.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag skulle vilja få lite råd och tips från andra föräldrar, samt ta del av era funderingar. Jag har letat efter information om olika...
2
Svar
27
· Visningar
3 964
Senast: Coop
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 941
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
860
Senast: cassiopeja
·
Relationer Om någon listar ut vem jag är så håll det gärna för er själva....(nytt nick) Jag träffade i feb en kille, han 35, jag är 29...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 540
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp