Intressant...en sida där man kan köpa sadelbommar ...........mm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 907
J

jjeg

Hittade en sida där man kan köpa allt till en sadel...olika slags bommar, och nåt som förvånade mig var...att dom skiljer på knä och lår "stöd"...knee rolls and thigh rolls....varför??
Ganska intressant att se alla delar på en sadel så där....Var för sig!
http://www.abbeysaddlery.co.uk/home.asp

Sv: Intressant...en sida där man kan köpa sadelbommar ...........mm

Antagligen därför att knästöden sitter framför benet och lårstödet bakom...

Aha...Men när man läser på olika sadelmakares hemsidor. Då står det ibland thigh rolls och ibland knee rolls även på dressyrsadlar...Stöd bakom låret har man väl inte på en dressyrsadel??Har då aldrig jag sett eller hört talas om...eller är det så enkelt att endel kallar stödet framför benet olika...?

Jag kommer inte ihåg att jag har läst att någon tillverkare skriver thigh rolls om stöden på dressyrsadlarna, men om det finns det så kan jag tänka mig att de menar högt placerade knästöd istället för långa vanliga stöd.

Knee rolls ligger precis framför ditt knä, och används främst på hopp- och allround sadlar.
Thigh rolls ligger emot framsidan av övre låret, och hjälper dig att få en stadigare dressyrsits. De är också större/längre än knee rolls.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 779
Senast: oki
·
Utrustning Jag skulle behöva lite hjälp, eller kanske snarare lite åsikter då det lär gå isär. Jag rider dagligen i dressyrsadeln men min häst...
Svar
0
· Visningar
1 083
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 828
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka