Intressant känsla..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Krulidut
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 717
K

Krulidut

Tog hem lite dressyrsadlar nu i veckan och skulle provrida 2 varav en albion som jag hoppades skulle ligga bra (tyvärr var den littee för hög fram och så men sätet var ju djupt och underbart men det funkade inte riktigt..) jag har nog aldrig ridit i så långa läder seriöst :D:D knappast så jag kunde rida lätt
men jag som alltid varit frammåtlutad red lätt rakt upp :eek::laugh:
en sån aha upplevelse..
vet ej vad jag ville med tråden :rofl:

/anna

Sv: Intressant känsla..

Åh, det är helt underbart att rida med lååånga stigläder! Det gör jag jämt :) Så långa att man måste stå på tå när man rider lätt.
Förstår inte hur man kan hålla sig kvar med hoppläder. :angel:

Vet precis vad du menar. Jag som nästan alltid rider i hoppsadel provred en häst i en sjukt bra dressyrsadel, man satt som om man vore själva Kyra i den, långa skänklar och verkligen lodrät sits. Jättebra känsla, har letat efter en liknande dressyrsadle sedan dess. :love:

asså det var heeeelt otroligt :love: jag har alltid varit den med skänkeln lite för långt bak (:grin: fast häldre det än stolsits..) jag har trots det kunnat balansera upp migsjälv och knnat rida nästan lodrätt upp men i dressyrsadeln kände jag värkligen hur bra det blev :love: den tyvärr låg den inget bra :( blää. ska ut och prova ett gäng nya sadlar idag hoppas nån passar :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 381
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag åkte till privatlektionsstället vid världens ände igen med ett par vänner, och var helt inställd på att sitta på dressyrbjässen. Men...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
1 021
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
424
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka