Intressanta grannar.

Som boende på landet i en långsträckt by blir man sällan eller aldrig störd av grannarna. Men däremot blev vi väldigt nyfikna i somras när det spelades musik på hög volym någonstans i närheten. VEM kunde det vara??
Vi är nämligen yngst i byn, med våra 50+... 🤣

Har tidigare haft min beskärda del av konstiga grannar, men förträngt de flesta. Men i min barndom, på den tiden då det sattes upp skyltar att man inte fick gå på gräsmattorna i bostadsområdet (brf), var det en liten yta som ändå användes till lek. Intill den ytan bodde en surtant som stod bakom gardinen i fönstret och räckte ut tungan åt barnen, när hon tröttnat på att skälla på dem. (Barnen kallade henne för Vagnhild)

Alla har vi nog stött på en "Vagnhild". Vi hade en som bodde granne med områdets största lekplats som brukade skälla på barnen när de spelade boll på den stora gräsmattan som tillhörde lekplatsen. Ibland fick föräldrar komma ut och stå där ett tag så att hon skulle låta barnen leka ifred på lekplatsen.
 
Mitt enda möte med en 'intressant' granne baserar sig också på en inflyttnignsfest.

Kvinnan hade varnat alla i huset om festen (utom mig) och hade angett MITT lägenhetsnummer. Så när de andra grannarna tröttnade vid 03, kom polisen på påhälsning.

HOS MIG
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp