Introducera häst med utläkt gaffelbandsskada i ny flock

evevol

Trådstartare
Hej! Jag har köpt ett avelssto med en utläkt gaffelbandsskada som kommer till mig i februari. Nu till min fråga, hur ska jag på bästa sätt introducera henne till min flock? Har en väldigt harmonisk flock som är vana nya hästar, brukar alltid bara släppa in nya hästar i hagen utan någon speciell introduktion. Men jag vill ju såklart inte att min nya häst ska slita upp skadan igen så är tacksam för tips över hur jag ska gå tillväga på bästa sätt!
Mvh

se till att hästen är uppvärmd men inte trött när du släpper in den. Då minskar man risken att hästen knixar till skadan om den drar en repa.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
22 316
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 499
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 317
Senast: Edla
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 885
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m