Ipad? Vilken ska man ha?

anhe

Trådstartare
Min man önskar sig en Ipad i julklapp - om han nu skulle få en - vad ska man tänka på? Vilken version är det som gäller? Wifi? 3G? Om man har 3G, kan man då koppla in sin mobila sticka och surfa på den? Eller kan man det på bara Wifi? Är sugen på att ge bort en sån, men vet ju inte vad jag ska köpa.

Sv: Ipad? Vilken ska man ha?

Tja en Ipad 2 är ju den senare.
Sedan bero det på hur mycket utrymme han behöver.
Program och filer tar ju en del men faktist inte såå mycket.

3G så är det så att man stoppar in ett sim kort i ipad och inte någon dongel
Wifi är ju som sagt bara till trådlöst, perfekt om man bara har den hemma eller på ett ställe där man kan köra trådlöst.

Sen är det väl så att de inte har några USBportar? Alltså skulle dongeln inte funka ändå...

Det stämmer, den har ingen USB dongel men det finns adaptrar.
Dock tror jag inte det fungerar ens med sådant utan de är ju byggda att använda till andra saker som exempelvis koppla in en digitalkamera.

Har han en iPhone (3GS, 4 el 4S) så funkar det att surfa genom den om man vill snåla lite och köpa en med bara wifi.
Jag har en med möjlighet att ha 3G-kort i, men sen jag köpte den har jag bara kört wifi och genom iPhonen, mest eftersom jag surfar på jobbets kort och inte har orkat fixa ett extrakort.

Tack för era svar!

Jag tror inte han kommer tynga ner den med allt för mycket appar, bilder och filmer, så jag tror inte han behöver så speciellt mycket utrymme med tanke på det.

Intressant det där med att surfa genom IPhone, han har ju en 4:a nu, så det borde ju fungera.

Men ni som har en Ipad, är den bra? Vad använder ni den till? Och hur mycket? Speciellt ni som redan har IPhone.

Jag använder mest min iPad hemma och tar med (istället för datorn) på resor.
Används till surf, tv, bokläsning, mail, videosamtal mm. Allt går ju att göra på iPhonen, men det är så mycket skönare/lättare med större skärm.
Jag skriver inte så mycket längre texter på den, men jag hade redan sen innan trådlöst skrivbord till macbooken som också funkar med iPaden, och det funkar bra!

Har den till att se på film och serie samt läsa E-böcker

Tack för era svar!

Jag tror inte han kommer tynga ner den med allt för mycket appar, bilder och filmer, så jag tror inte han behöver så speciellt mycket utrymme med tanke på det.

Intressant det där med att surfa genom IPhone, han har ju en 4:a nu, så det borde ju fungera.

Men ni som har en Ipad, är den bra? Vad använder ni den till? Och hur mycket? Speciellt ni som redan har IPhone.

Köp inte en med för liten hårddisk, jag tänkte som du att jag ska inte ha så mkt i den å köpte en 16GB. Ångrar mig idag, skulle ha köpt den största (64GB) om jag hade vetat hur lätt det är att stoppa saker iden. Har fått rensa flera gånger för att få in nytt.

Min används till film, kort, småspel och surf. Har en 3G variant, då jag inte har någon smartphone. Så väldigt lätt att ta med och ändå ha en någorlunda stor skärm att titta på.

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 052
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
454
Senast: nullo-modo
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag känner mig helt blåst, men vi får inte igång TV:n i husvagnen med vagnens antenn (dålig mottagning) utan funderar i stället på att...
Svar
3
· Visningar
348
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka