Bukefalos 28 år!

Iphone 6 som badat...

Min 5s har två ggr badat i toaletten. :yuck: Första gången låg jag på sjukhus så då la jag den ovanpå det varma elementet under 12 h. Vände på den efter halva tiden. Fungerade utmärkt.

Andra gången var jag hemma så då åkte den in i ugnen, ej varmluft, under ngn timmes tid. Sen la jag den i den supervarma fönsterkarmen i ett par timmar till i solskenet. Inga problem efter.

Jag tror att det tar lite för lång tid innan fukten försvinner om man bara använder ris.
 
OT: Fan vad jag blir sugen på ris av den här tråden :d

Inte lika OT: Min kompis tappade sin mobil i havet, den hade dessutom krossad skärm. Vi trodde att det var kört men efter en vecka i ris startade den faktiskt och överlevde några månader till tills hon tappat den så många gånger att den varken hade selfiekamera eller hemknapp kvar :p
 
Apple skulle skita på sig med sina garantibestämmelser. :rofl:

Hur många grader?
Hahaha, och hur skulle de kunna märka eller bevisa? :D Stört omöjligt. :p

Låg temp. Minns inte vad jag valde. Kände efter en stund så att det inte var för varmt. Tror jag valde lägsta temp. (50 gr?)

Men som sagt, element eller annan värmekälla som torkar snabbt (och tillräckligt låg temp för att tåla en längre stund) är det som behövs. Det är ju ett ofog i sig att man inte kan slita bort batteriet direkt.
 
Hahaha, och hur skulle de kunna märka eller bevisa? :D Stört omöjligt. :p

Låg temp. Minns inte vad jag valde. Kände efter en stund så att det inte var för varmt. Tror jag valde lägsta temp. (50 gr?)

Men som sagt, element eller annan värmekälla som torkar snabbt (och tillräckligt låg temp för att tåla en längre stund) är det som behövs. Det är ju ett ofog i sig att man inte kan slita bort batteriet direkt.
De skulle säga att det var du som måste bevisa att du inte lagt mobilen på grillen. Det är ju Apple. :D

(Disclaimer: jag hatar inte Apple, jag har själv deras grejer. Men de är lite galna ibland).
 
Jag råkade tappa min telefon i handfatet fullt med vatten igår kväll. :banghead:
Stängde av den och blåste med hårtork med kalluft en stund, innan jag lade den i en påse med ris över natten.

Nu när jag försökte starta den startar den som vanligt, men när jag försöker gå in i en mapp eller en app hoppar den direkt tillbaka till hemskärmen. Spelar ingen roll vilken app eller mapp jag försöker med.
Någon som är bra på telefoner som tror sig veta om det är kört för den luren, eller om jag ska ha tålamod och låta den vila ett par dagar?
Du har försökt starta den för tidigt... 72 timmar iaf bör den ligga på tork. man skall direkt plocka isär allt ut med batteri osv. sen ligga i ris är bra.. men som sagt alldeles för kort tid. Skulle låtit min ligga 4 dygn hellre det än att riskera att den inte fungerar, Tror dock inte det är så mycket du kan göra nu i efterhand. Satsa på en vattentät, det gjorde jag efter att mina ofta brukar bada i toan ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 748
Senast: Amha
·
IT & mobiler Sitter här med gråten i halsen då jag inte får min iPhone att fungera. Ska försöka sammanfatta vad som hänt och vad jag försökt göra...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Korven
·
IT & mobiler Tappade telefonen i vatten förut...:cry: Torkade av den snabbt, blåste försiktigt med (kallluft) hårtork. Hittade lite rått ris sen som...
Svar
13
· Visningar
1 508
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp