Irish Cob tråden

Fibusen

Trådstartare
Har dom ingen egen tråd? Det lär väll finnas fler än jag som har en? O_o

Då detta är en helt ny ras för mig så hade det varit roligt att dela erfarenheter med andra. :)
 
Kan ju presentera min. Valack född 2003. Importerad från Tyskland Mörkbrun/vit skäckig. Mycket brunt. Mycket man, svans och hovskägg. Cirka 160 cm i mankhöjd. Kraftigt byggd.

Lite envis av sig, gillar mer att skritta ute än att jobba samlat. Älskar att traska i skogen, gärna på stigar som han knappt ryms på . Kramar även träd, eller går över dem om inte jag är uppmärksam. Vill ha långa tyglar om det inte händer nått där han vill ha extra stöd, men det ska släppas snabbt efter det.

Jag är vekligen nöjd med honom och han är allt jag vill ha hos en häst.
 

Liknande trådar

Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 586
Senast: Time Lord
·
Övr. Katt Vet att det inte finns någon helt allergisäker ras så det behöver inte diskuteras. Däremot vill jag gärna höra om era åsikter och...
Svar
16
· Visningar
990
Senast: DarkInNight
·
Hundavel & Ras Tråden postades av sig själv, så texten är lite knas… :o Men ja. Vi pratar ju mycket om hälsoläget bland olika raser. Man kan ju basera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 185
Senast: Bulldoozer
·
Gnägg Hej! Jag söker kloka, roliga och glada människor som har Nordsvenska Brukshästar. Finns det några här? Vore kul med en tråd för just...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 327
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp