Välkomna till världen årets föl 2025

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 611

Bukefalos 30 år!

Görel

Trådstartare
Moderator
Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Skriv gärna ras och stam för det är många intresserade av, och lägg ut en bild.

Detta är inte tråden för grattis eller andra kommentarer, det brukar skapas egna trådar där det finns utrymme för sånt och för att dela med sig av allt om de nya liven.

/mod.

Den 12 maj fick vi ett morganhästföl. Han är fux (ev linfux), pigg och glad och var uppe och diade så fort att jag först var säker på att det var ett sto vi hade framför oss. Men nejdå, en kvick och smart grabb, som fått smeknamnet Ture.
1747769986247.webp

Den 31 maj kom nästa morganföl, denna gången ett sto som ännu inte fått något namn. Vi kämpar med komplikationer hos stoet, men fölet är friskt och har energi så det räcker för en hel flock...
Hennes mamma är min första egna uppfödning, så det har varit extra spännande att se vad som skulle komma ut här. Jag vill behålla henne, men får först och främst se hur hon utvecklas.
2025-06-03 corre.webp

I måndags 9/6 föddes detta ponnyföl med russhingsten Unikum som far och det danska halvblodet Daydream (efter Samaranth) som mor. Tror att det blir en d-ponny och hon ska heta Out of Unicorn Dream

Bifogade filer

• IMG_20250610_081237.webp
    IMG_20250610_081237.webp
    386,6 KB · Visningar: 82

Liknande trådar

• Välkomna till världen årets föl 2024
  • Secret Santa 2025
  • Välkomna till världen årets föl 2023
  • Välkomna till världen årets föl 2022

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn