Irländska ponnyer

Sv: Irländska ponnyer

Det är bara att ponnyn är importerad, det finns flera raser och korsningar på Irland.

Sv: Irländska ponnyer

Håller med ameo, sen tycker jag också att många säger vardagligt "irländare" om irländska raser, typ hunter och så vidare. Vilket blir lite konstigt. Jag säger inte irländare om t ex irish cob, jag säger ofta tinker trots att det inte är helt korrekt att säga så. Men jag har nog sagt irländare någon gång om hunterhästar.

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 051
Senast: cili
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 710
Senast: Raderad medlem 149524
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Rosett
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka