Ironman i Kalmar i morgon!

Jag hade inte en aning om att man ens kunde bli sjösjuk av att simma!
Jodå, fullt möjligt. Tom. sportdykare kan bli sjösjuka nere i djupet och spy i masken så det är fullt möjligt. Nu är jag gudskelov immun mot sjösjuka så jag har svår att föreställa mig hur sänkt man kan bli av den, jag har ju bott på båt en hel del och sover som en gris även om det är berg-och-dalbana på sjön och att ligga på rygg i dyningen och titta på stjärnorna och ligga och vila efter en lång dags paddling är balsam för själen. :love:
 
Jodå, fullt möjligt. Tom. sportdykare kan bli sjösjuka nere i djupet och spy i masken så det är fullt möjligt. Nu är jag gudskelov immun mot sjösjuka så jag har svår att föreställa mig hur sänkt man kan bli av den, jag har ju bott på båt en hel del och sover som en gris även om det är berg-och-dalbana på sjön och att ligga på rygg i dyningen och titta på stjärnorna och ligga och vila efter en lång dags paddling är balsam för själen. :love:
Japp! Det har hänt mig - legat på Atlantens botten och spytt i regulatorn, vilket kräver viss koncentration; ut med regulatorn ur munnen, kräkas i vattnet utan att andas in vatten, spara tillräckligt med luft för att kunna blåsa ur regulatorn och sen andas igen. Inte helt lätt när kräkattackerna kommer som dom gör....... Kompisarna simmade runt och tittade på havssköldpaddor medan jg låg på botten och spydde.... (Masken ser jag att det heter på svenska, detta var i Florida så vi sa regulator.)
 
Jag hade inte en aning om att man ens kunde bli sjösjuk av att simma!
Inte av att simma, men av att simma i den typen av vågor; stora, gungande. Jag har simmat i tvärare vågor, såna som slår över huvudet, utan att bli sjösjuk, men dessa i Kalmar var av den rullande sorten som gjorde mig grön....:yuck:
 
Inte av att simma, men av att simma i den typen av vågor; stora, gungande. Jag har simmat i tvärare vågor, såna som slår över huvudet, utan att bli sjösjuk, men dessa i Kalmar var av den rullande sorten som gjorde mig grön....:yuck:

Åh, jag älskar såna vågor :love: Men skulle få smått panik om folk omkring mig började spy.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp