Irriterad - benlinde trend problem

Sv: Irriterad - benlinde trend problem

KL

Nu har ni i och för sig grävt upp en mkt gammal tråd, men den verkar fortfarande vara högaktuell i sitt ämne, så fritt fram för fortsatta tips : ) :bow:

:bow:

btw, har ett tips till: På gekås har de skitbra 4-pack elastiska lindor utan "pullback" knäppning (vill helst ha utan pullback) Finns i ganska många färger. Har sett svart, vit, röd, marin, kornblå och beige tror jag. Själv har jag vita och kornblå - de är jättebra, en favvis! :d

Köper man pullback ska det vara med metallspännen. Plast är ingen höjdare...:cool:

man ska ha häst med smala ben för att dom ska fungera. kardborren är ju helt galet fastsydd...

Mitt bästa tips är Horze där jag själv köper mina elastiska lindor som jag tycker är KANON.

funkar utmärkt på min welsh cob o han har långt ifrån smala ben :)

nej, har mer än en gång dragit sönder plastspännen, de tål inget alls!

man ska ha häst med smala ben för att dom ska fungera. kardborren är ju helt galet fastsydd...

Har en långbent D-ponny, korsning arab/fullblod/welsh, så hon har väldigt smala ben. Det är inte det att dom inte sitter bra, tycker bara det känns så avigt när man spänner pullbacken åt "fel håll" alltså inåt-bakåt :p

Håller med om att en del kardborrar sitter lite konstigt, men jag tejpar alltid ändån, så det spelar inte så stor roll :)

Senast ändrad:

Om du bara hittar jättedyrt så var du inte bra på att leta :angel:

H*rze har jättebilliga och prisvärda i 4pack i regnbågens alla färger. Även b*rjes har billigt och h**ks med. Jag har ett set med elastiska för dubbla priset med tycker inte alls att de är nå bättre än dom andra! Sen tycker jag att det är snyggast om det INTE står något märke på benlindorna utan de bara har samma färg överallt. :) Var bara noga så att ringen man "vänder" kardborren i är i metall och inte plast!

Jag rider typ aldrig med fleecelindor - de duger bara som stallbandage (och gör sitt jobb bra då). Elastiska och en tunn smidig padd ska det vara! Det blir snyggast! :)

använder själv bara benlindor som är minst 10år gamla, vissa här verkar avverka dem på löpande band :p
Ja gillar fleece som är sisodär lagomt urtvättade/slitna så att de är tunnare/lite "stumstretchig" eller vad man kan kalla det..

iof använder jag bara mina som stallbandage, men det gör ju inget om halva boxen fastnar, spela roll lixom ;)
annars har man ju benskydd :angel:

vitsen m fleecebandage är att man ska ha dem som stallbandage då fleece har förmåga att värma och det är väl det man vill ha vid stallbandage, värme ?

elastiska är till för arbete för att ge stöd och skydd åt senor. samma funktion som benskydd när det är skydd man vill ha, eller för att det är snyggt att rida med lindat.

jag menade till de som var fundersamma på vad vitsen med fleecebandage var för och drog även med elastiska för att jämföra vad som är skillnaden

Trött. I alla butiker jag har i stan så är det hårdvaluta på elastiska lindor. det finns fleece lindor i parti och minut, men det är ju enbart ögongodis, och visst, trevligt att pryda sig med emellanåt. men i detta fallet letar jag ELASTISKA och det bästa de då kan komma upp med är i TVÅPACK, för en DYR penning, typ 130-150 kr paret.

vad har hänt med 4 pack och elastiska över huvud taget? trist att det ska gå sån trend i marknaden att allt som gäller idag är fleece.:cool:

:angel:pssssst, börjes!

Finns det någon som har sett svarta lindor med guld eller silver? :) Ska ridas med, så inga fleece ! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka