Irriterande med Firefox

aiquen

Trådstartare
Jag uppgraderade mitt Firefox (till FF 3) på min dator häromdagen och jag har nu börjat störa mig som tusan på att om jag skriver in en adress innehållande t.ex. ordet 'film' i adressfältet, så dyker det plötsligt automatiskt upp t.ex. gamla googlingar jag har gjort innehållande ordet 'film' och det är fruktansvärt irriterande. Edit: märkte nu att det inte bara är sökord från google som kommer upp utan också fraser från sidor jag har besökt som innehåller ordet ifråga.

Likaså tycker jag att alla mina bokmärken plötsligt är precis överallt och jag tycker också att det har blivit alldeles för lätt att bara råka bokmärka en sida genom att komma åt den lilla stjärnan som sitter placerad i slutet av adressfältet, när man i själva verket bara vill komma åt pilen till rullningslisten. Jag vill liksom bara ha nyligen besökta adresser i adressfältet/rullningslisten och INGENTING annat! Inte några googlingar eller sidor som jag visserligen bokmärkt en gång men som jag ändå inte besökt på en sisådär 100 år.

Så är det någon som vet om det här är någonting jag kan ställa in själv någonstans? Jag har förstås letat runt lite, men jag har inte lyckats hitta något... (Och nej, jag har inte 'Spara det som skrivs in i forumlär och i Sökfältet' förbockat.)

Senast ändrad:
Sv: Irriterande med Firefox

Tack så mycket för länkarna!

Jag vet dock inte om de hjälpte mig riktigt. Bokmärkena fick jag i och för sig bort från listan (:bow:), men jag får fortfarande upp googlingar och fraser från andra sidor som innehåller samma ord som adressen jag skriver in. Om jag inte 'completely disable the autocomplete list' förstås, men då blir ju listan HELT tom och det vill jag inte heller. Jag vill ha nyligen besökta adresser kvar och få upp adressalternativ om jag t.ex. börjar skriva 'www.goo...'. Jag vill dock inte få upp t.ex. trådar på Buke som råkar innehålla samma ord som en adress... är det ens möjligt?

Och ang. sista länken så följde jag instruktionerna från sidan och gick in i någon css-fil och skrev

Kod:
#star-button
{
   display:   none !important;
}

Sedan sparade jag bara och startade om FF, men det hände ingenting? Och jag har ingen aning om vad jag gjorde för fel (eller snarare: om jag gjorde något rätt över huvud taget :p)? Åh så krångligt.

Senast ändrad:

Jag vill dock inte få upp t.ex. trådar på Buke som råkar innehålla samma ord som en adress... är det ens möjligt?

Eller jag kanske bara krånglar till det onödigt mycket. Ovanstående verkar bara inträffa om jag skriver en adress utan att ta med 'www' (jag brukar inte göra det). Så om jag ska gå in på säg en kattsida och börjar skriva 'ka' i adressfältet så får jag upp tv.nu som förslag, bara för att deras sidbeskrivning är 'tv-tablåer till alla bra kanaler...'. Men detta är kanske enkelt löst om jag helt enkelt börjar skriva 'www' i adressen. (Jag får dock fortfarande upp sidor från google.)

Fast detta är ju förstås inget jätteproblem, utan bara ganska irriterande och snurrigt (och jag kan verkligen inte minnas att gamla FF var likadant).

Personligen har jag inte använt rullningslisten på en sisådär 7 år. Så jag har lite svårt att sätta mig in i ditt problem. :)

tycker det är underbart. bara hamra in buk och sen neråt, eller tube och youtube. funkar skitsmidigt.
(nog för att jag redan lagt till bokmärken för att få hotlinks, tex bokmärkt http://www.youtube.com/results?search_query=%s och sedan satt hotkey som yt, dvs skriv yt mellanslag och det du vill söka på så får du upp sökningen i rutan)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?

Hästrelaterat

Tillbaka