Irriterande sak från Errorsafe

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare millansnillan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 256
M

millansnillan

För några dagar sedan började jag få meddelanden från "Errorsafe" om att jag borde skanna datorn för att leta upp fel. Detta meddelande kom upp hela tiden medan jag var på datorn (speciellt vissa hemsidor). Otroligt irriterande eftersom såfort man tryckte bort fönstret eller gjorde något så stängdes den sidan man var inne på ner och ersattes av en hemsida från "Errorsafe".

Tillslut så felskannade jag ju datorn och trodde att man kanske skulle få bort det på det sättet. "Errorsafe" meddelade att jag hade 74272 allvarliga fel som borde åtgärdas.

För att åtgärda dessa så behövde man bara betala en "liten" nätt summa (typ 300 kr) och registrera sig.

Saken är den att jag vill inte registrera mig för jag tvivlar starkt på att det finns 74272 allvarliga fel på min dator så jag tror att det bara är en sådan där tjäna pengar sak från ett företag.

Men varjue gång jag startar datorn nu så kommer det där meddelandet upp och datorn skannas på nytt. Den där rutan om att sidan är osäker eller något kommer upp allt oftare så att internetsidorna jag är inne på stängs ner och ersätts av "Errorsafe"s hemsidor om hur billigt man kan bli av med de allvarliga felen.

Så hur får jag bort de här meddelandena?

Sv: Irriterande sak från Errorsafe

haha. ojjojjojjjojj. först och främst, aldda ner firefox. sen verktyg - tillägg, skaffa fler tilägg, skaffa adblock.

nästa gång errorsafe dyker upp, så klickar du på adblock nere till höger, och matar in "www.errorsafe.com/*" som ditt iflter, och trycker på ok. sen är det problemet ur världen.

haha. ojjojjojjjojj. först och främst, aldda ner firefox. sen verktyg - tillägg, skaffa fler tilägg, skaffa adblock.

nästa gång errorsafe dyker upp, så klickar du på adblock nere till höger, och matar in "www.errorsafe.com/*" som ditt filter, och trycker på ok. sen är det problemet ur världen.

störigt gunnar. störigt. kunde inte skriva klart mitt inlägg ens.

iallafall. för manuella borttagningsinstruktioner, se symantec: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/errorsafe.html

annars så verkar ad-aware kunna ta bort det, sen den 9/5-06.

www.lavasoftusa.com

Jag förstod nog inte det där riktigt :o

Vart kan jag få Firefox?

Jag hade exakt samma problem med dotterns dator. jag hade dessutom flera andra sidor som ´poppade´upp. Allt löste sig dock när jag laddade ner EMCO Malware Destroyer, ett gratis program. kommer inte ihåg adressen, men sök på google.

Bara installera o trycka på scan. Tar max 1 min så är det klart. Kom ihåg att stänga av om du har Norton internet security bara...

Lycka till hoppas det ordnar sig!

vi har då teli*a bredband ocjh ja allt som hör till vi lät tel*ia skanna datorn och ta boprt eurosafe sedan det har vi inte sett det :)

Alla: Jag fick bort det!

Det var bara att gå in på den här datorn, Ta bort/lägg till program och sedan ta bort det ;)

Det kom tillbaka efter att jag besökte den sida där det oftast kom upp. Då installerade dne sig igen :eek:

Nåja, med Det program du rekommenderade borde det vara ett minne blott. Alla popupfösnter från Errorsafe försvann i rena förskräckelsen såfort jag installerade det :p

Liknande trådar

Avel Som rubriken lyder, finns det någon mer här inne som använder sig av Horsecam som kanske har samma problem som mig? Alltså, jag har...
Svar
0
· Visningar
750
R
Övr. Hund Idag när jag jobbade så skulle jag gå in på en innergård. Det är ett dagis där och när jag kom in i "passagen" in till innergården blev...
Svar
10
· Visningar
1 803
Senast: Raderad medlem 68338
·
Övr. Katt Hamnat i en lite knepig sits, ska försöka få med allt men hålla det så kort det går, men varning för det blir långt. Väldigt tacksam om...
Svar
11
· Visningar
2 506
Senast: Heulwen
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 592
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka