Isbroddar, vilken storlek?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 444
M

moonlightgarden

Helst snabba svar för jag ska beställa idaqg tänkte jag,

Vilken typ av isbrodd bör man ha till sin c-ponny?

5/16 eller 3/8

Å vad är det för skillnad egentligen?

Bör man ha 8 mm eller 11 mm å vad spelar det för roll egentligen?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Isbroddar, vilken storlek?

Men vad betyder dom olika storlekarna egentligen?

Fråga din hovis vad ponnyn har för skor .Han vet vad du ska ha för broddar. Sen finns det olika höga broddar ,jag brukar alltid ha den lägre passar mig bra. Sliter inte så mycket på mina broddar och rider oftast på sånt underlag att de korta passar bäst.

Enda problemet är att jag har försökt fått tag på honom hela veckan å han lovade att han skulle ringa upp vilket han inte gjort, så jag håller på å blir tokig.

5/16 eller 3/8 är storleken på gängan alltså storleken på hålet i skon. Mm anvisningarn 6 eller 8 eller liknande är hur höga de är .

5/16 är vanligast på travare som har lite tunnare skor . Vanliga ridhästar har oftast 3/8 .Ponnysar är jag lite osäker på men jag skulle iallafall gissa på 3/8 .Ring till b**rjes eller h**ks och fråga vilket som är vanligast.

Jo det kan jag göra, fast jag måste nog fråga hovslagaren endå, hon har fått smallare skor med denna hoslagare än vad hon hade med den förra hovslagaren. Så det skiljer en del med skorna i jämförelse på breden om man säger så. Dom är ju inte tunnare iaf.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara... 2
Svar
21
· Visningar
2 656
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 966
Senast: Kilauea
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 304
Senast: Edla
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 390
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka