Ishockey. Hat?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 78
  • Visningar Visningar 3 680
Det är helt oförklarligt med folk som resonerar så. Med den logiken ska man byta lag varje gång man flyttar. Tror det är en kulturfråga (eller kanske bristen av den...) från klubb till klubb, det är nämligen likadant för de som bor närheten av Karlskrona och inte håller på dem. Har kollegor som får utstå fruktansvärt mycket hat pga det. Grejen där är dock att man håller på dem så länge de är i SHL, sen återgår man till det man höll på innan de gick upp.
I min värld håller man på de man av olika anledningar knutit an till, sen fortsätter man med det, allt annat får mig att gå igång på alla 4 och lite till :angel:

I det fallet handlar det ju lite om att det för mindre en tio år sen var derbyn mot andra lag i länet. Klubbdirektören uttalade ju sig nu om just det när hon avgick, hockeyintresserade från andra ställen av Blekinge hatar fortfarande Karlskrona för att de för inte så länge sen var rivaler. Otroligt barnsligt, man kan ju titta på SHL-hockey i Karlskrona även om man håller på ett annat lag, bara för det gillar man ju inte sitt (division ett) lag mindre.

I det fallet handlar det ju lite om att det för mindre en tio år sen var derbyn mot andra lag i länet. Klubbdirektören uttalade ju sig nu om just det när hon avgick, hockeyintresserade från andra ställen av Blekinge hatar fortfarande Karlskrona för att de för inte så länge sen var rivaler. Otroligt barnsligt, man kan ju titta på SHL-hockey i Karlskrona även om man håller på ett annat lag, bara för det gillar man ju inte sitt (division ett) lag mindre.

Personerna jag syftar på håller dock på Leksand och har gjort det i hela sina liv så det håller inte ;)

Jag menar att folk inte vill ha dem där. Alltså inget mot laget egentligen utan att laget inte "ska" spela i högsta ligan. Det är mitt lag, så jag tycker självklart inte så, men tyvärr är det många som gör det.
Jag har mycket hellre kvar Karlskrona än att leksand kommer tillbaka.

I vår klack är Det ett gäng som gärna försöker sig på hata ramsor. Men dom tystas ner väldigt fort. Men just Detta hata, fitta , hora, domarjävel osv har fått mig att helt tröttna. Åker till Göteborg på lördag, ska bli kul. Där är stämningen alltid bra och trevlig. Sedan finns Det arenor jag inte skulle sätta min fot på igen.

Jag satt från sittplats i Växjö i höstas och försökte få tyst på klantskallarna i HV:s bortaklack som sjöng hatramsor. Lyckades först, eftersom de blev överrumplade men sedan tog det fart igen.

Mycket trist. Förstör upplevelsen rejält och är så himla onödigt.

Till syvende och sist är man väl där för att vi vill se bra hockey från 2 lag och hade det inte funnits några motståndare hade det inte blivit nån hockey alls. Eller?

Jag tycker ändå att HV:s fans är i allmänhet bra fans och för ett par år sedan var det faktiskt inga hatramsor alls. Det är trist att det skett en förändring som @åke beskriver.

MEN, jag som bor i Linköping och ibland går på hockey har tvingats lyssna på hatramsor sedan 90-talet - för LHC har nog sämsta fansen i hela SHL och har haft i många år. Det hatas åt alla håll och kanter och det ingår element av hat som jag faktiskt inte sett annorstädes (judehat, hat mot homosexuella mm).

Jag satt från sittplats i Växjö i höstas och försökte få tyst på klantskallarna i HV:s bortaklack som sjöng hatramsor. Lyckades först, eftersom de blev överrumplade men sedan tog det fart igen.

Mycket trist. Förstör upplevelsen rejält och är så himla onödigt.

Till syvende och sist är man väl där för att vi vill se bra hockey från 2 lag och hade det inte funnits några motståndare hade det inte blivit nån hockey alls. Eller?

Jag tycker ändå att HV:s fans är i allmänhet bra fans och för ett par år sedan var det faktiskt inga hatramsor alls. Det är trist att det skett en förändring som @åke beskriver.

MEN, jag som bor i Linköping och ibland går på hockey har tvingats lyssna på hatramsor sedan 90-talet - för LHC har nog sämsta fansen i hela SHL och har haft i många år. Det hatas åt alla håll och kanter och det ingår element av hat som jag faktiskt inte sett annorstädes (judehat, hat mot homosexuella mm).
Usch! Så synd!

Jag har aldrig varit rädd när jag varit på hockeymatch. Tycker det är mycket värre när det är fotbollsmatch. Vi går inte på fotbollsderbyn längre för de bara spårar ur med bengaler, bangers m.m. och avbrutna matcher. Så jäkla trist. Sådant har jag aldrig upplevt på hockeymatcher. Visst kan de var aglpord och grejer men inte värre än så.

Jag har aldrig varit rädd när jag varit på hockeymatch. Tycker det är mycket värre när det är fotbollsmatch. Vi går inte på fotbollsderbyn längre för de bara spårar ur med bengaler, bangers m.m. och avbrutna matcher. Så jäkla trist. Sådant har jag aldrig upplevt på hockeymatcher. Visst kan de var aglpord och grejer men inte värre än så.
Nja, i Saab arena var Det en som kastade en rejäl smällare på isen.

På vilket sätt osportsliga?
Jag går mycket på hockey (till 99% Frölundas hemmamatcher, väldigt sällan lägre divisioner) och upplever åtminstone här att hockeyn är väldigt trevlig som publiksport. Hemmaklacken sköter sig utmärkt (på arenan, vet inte hur trevliga de är ute på bortamatch), i Gbg har vi inte problem med hockeypublik. Fotbollen däremot, den kan lamslå halva stan pga sammandrabbningar. Ett fåtal gästande klackar sprider otrevlig stämning, men det är definitivt undantagen.

Tråkigt att höra, vad kan det vara som skiljer? Här upplever jag som sagt att hockey har ett kul och laddat publiktryck, medan jag helt slutat gå på fotboll.
Har mött frölundaklacken flera gånger i Gävle
Supertrevliga goa gubbar och damer haha
Inga hårda ord vare sig vid vinst eller förlust
Behöver jag säga att jag är Brynäsare .... ;)

Tvärtom. Det var värre i de lägre divisionerna. När det var länsderbyn i tvåan och ettan kunde det vara riktigt otrevlig stämning. Det blev bättre redan i allsvenskan och nu är det bara när storstadslagen kommer (främst Djurgården och Malmö, Frölunda är bättre här) som det kan bli stökigt. Men nu är det sällan matcher på fredagar heller.

Det är "riktiga" vakter nu, lägre toleransnivå på alkohol och dyrare biljetter = många tittar hemifrån istället.
Alltså, stopp! Har du ens gått på en hockeyettanmatch?!?

Jag följer ett lag i hockeyettan så mycket jag kan. Min närvaro har det senaste året minskat lite, eftersom jag varit hemma med barn, men innan hade jag 100% på hemmaplan och 80% på bortaplan.

Vissa klackar är mer kraftfulla än andra, men jag har aldrig känt mig osäker. Inte ens när vi möter ärkerivalen och det blir riktigt hett, både på is och läktare. För några veckor sedan åkte min man uppåt i landet och där delade hemmaklack och bortasuppurtrar läktare. Enligt min man den trevligaste klubben någonsin att gästa.

Tyvärr finns det individer som skriker domarjävel på varenda match, oavsett vad domaren gör, men det är inget klacken stöttar. Individerna har alltid funnits där, både på ståläktaren och sittplats, och jag vet inte hur man ska kunna tysta ner dem.

Än en gång sjunger Wolfpack ”vi hatar HV”.
Jag tycker att det borde tas krafttag mot allt hat.

Äsch. Att spela 7 mot 4 en hel match är lönlöst. 5 från FBK och två svartvitklädda från SHL, mot HV som får spela med en man mindre när det dyks, ramlas och simuleras?

Nu får vi ta nya tag mot Linköping på måndag. Tyvärr är statistiken kass, det är typiskt bortaplansfördel mellan dessa två lag.

Liknande trådar

Övr. Hund Välkommen till en vanlig eftermiddag i Priscillas liv. Här råder Murphys lag ("om något kan gå fel så kommer det att göra det"). Kanske...
Svar
12
· Visningar
1 382
Senast: aneeette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer