Islandshäst köp

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Islandshorselover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 034
I

Islandshorselover

Hej! Om jag vill köpa en bra, trafiksäker och snäll islandshäst som jag ej är ute efter att tävla med, vad är då ett lämpligt pris? Tacksam för svar :)

Sv: Islandshäst köp

beror mycket på om hästen har exem, har spatt, hur gammal den är osv. Men runt 40 - 50 tusen skulle jag nog tippa på!
exem hästarna är billigare iof men blir dyrast i längden!

Sv: Islandshäst köp

Hej! Om jag vill köpa en bra, trafiksäker och snäll islandshäst som jag ej är ute efter att tävla med, vad är då ett lämpligt pris? Tacksam för svar :)

Jag har en jättesnäll go islänning, som är trafiksäker och kan gå rent i alla gångarter. tävlar inte med honom, han kostade 45.000 Tycker det var ett rimligt pris. Kan nog bli bättre med mer träning och vi kämpar på! :)

Så tycker nog att mellan 40-50.000 på en islänning du vill ha -som har alla gångarter kostar runt detta. Är den äldre, eller har exsem kan priset bli lägre.

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
820
Senast: Edla
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
353
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
879
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
485
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur