Islandshäst som inte töltar!

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare _Diddl_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 6 701
Sv: Islandshäst som inte töltar!

Vad är det som alltid säger att hästen inte kan tölta?det är oftast ryttaren som inte kan rida:smirk:

Precis hos mig och min häst beror det på största sannolikhet på mig!!
Därför ska hon lämnas på töltträning 2009.:)

Föreslår att du i såna fall tar hjälp av tränare, tex skickar hästen på töltsättning & sedan lär dig själv att rida tölt på hästen.
Ingen här kan ju veta om hästen kommer kunna tölta bra, det finns 3,5 gångare som inte får till tölten & som bara rids som 3 gångare.
Får man fråga om du vet varför hästen inte är töltsatt?
Vad i hela friden menas med "töltsatt" ? Upplys en okunnig!

Att den är tölttränad så man verkligen vet att hästen kan tölta, men omryttaren inte kan rida hästen i tölt är en annan sak.
Mest 4 gångare som behöver töltsättas eftersom man många ggr måste arbeta fram tölten på dem, sedan finns 4 & 5 gångare som är naturtöltare & där behöver man inte arbeta fram tölt från grunden även om man såklart alltid måste träna takt, tempo, form osv.

Liknande trådar

Fritid Vi ska åka till Åre i sommar och vill rida på islandshäst. Gärna i fjällmiljö. Har någon tips om en bra aktör i området? Har bil och kan...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: nyttnick
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
884
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka