Islandsridbyxor

voltis

Trådstartare
Aldrig kollat på sådana förut, men såg några på en internetbutik idag, och gud vad snygga! Men inte behöver man väl ha dem bara inom islandshästsridning? ;)
Varför kallas dom så förresten??
*sugen*

Jodphursridbyxor är ett annat mer korrekt namn. Att det ibland kallas "islandsridbyxor" kan bero på att det är mest inom den diciplinen denna typ av byxa är vanligast?
Var tidigare lite svåra att hitta i "vanliga" ridsportsbutiker, men nu har tom Hööks ett par egna modeller, likaså Börjes har det.

Även benämningen "sko-ridbyxa" är ganska vanlig. Och visst är de snygga, och det enda min sambo skulle sätta på sig i ridbyxväg hittills...

Även om vi har islandshästar så funkar det ju lika bra vad du än sitter på :)

Övriga ställen att hitta dem på är väl Lillhästen i stav, Glirnashopen, Islandshästkonsult, hos Sigfus på www.tolt.nu och jag köpte mina senaste på Frötuna (frotunagard.se) för två veckor sedan. Jättefina!

Hej.
Ytterligare ett ställe som säljer skoridbyxor är: Sätra Islandshästgård.(www.satraislandshastgard.se)
dessutom har dom väldigt bra priser.Dom har bla Horka,Jacsson.Skoridbyxor är jättesköna och rida i,känns som vanliga bekväma byxor,och jättesnygga.
Carina

Anade att de även kallades skoridbyxor etc., var bara det att jag råkade stöta på några snygga på en sida där de just hette "islandsridbyxor" :D
Har ju en massa vanliga ridbyxor, kul med lite annat tänkte jag! Och de fanns ju i en massa kontrastfärger som jag gillar! (tex byxorna lite längre ner på den här sidan efter jackorna Byxor )
Tack för alla svar :)

Ah, de där "cotton-rider" önskar jag mig i julklapp (även "arizona" är helt OK) :D Men så rider jag ju islandshästar då... (och har aldrig ägt ett par ridstövlar) :smirk:

fast jag har ett par islänningbyxor o jag vet inte hur suveräna dom var att rida i egentligen. :smirk:

eller ja, beror ju på vad man är van vid! :D
o har jag stadiga skor som går upp över ankeln kan det nog funka!

men varför ha så snygga ridbyxor om ingen ser en i dom? :( :D

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: Fibusen
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
909
Senast: MissFideli
·
Mat Detta är verkligen ett i landsproblem 😂 men undrar om jag bara inbillar mig? Sista typ året så har i princip alla hamburgare jag fått... 2
Svar
20
· Visningar
1 196
Senast: Blyger
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V