Iställer för nappflaska?

Kickis

Trådstartare
Mina barn (2 och 4 år) dricker välling morgon och kväll och så långe de vill fortsätta med det så få de gärna göra det. Men jag skulle vilja byta ut nappflaskorna till nått bättre, då de är jobbiga att diska, svåra att få rena i diskmaskin osv.
Så ni som har äldre barn som dricker välling, vad får dom vällingen i? Vad har funkat för er?

Sv: Iställer för nappflaska?

Jag har mams flaskor och har aldrig haft några problem att få dem rena i diskmaskinen. Alternativet är väll mugg ja, men jag tror hälften av nöjet är just sugandet...

Frågade sonen 3 år om han inte skulle pröva en nattmacka i stället. Han tyckte de lät kul och drack nyponsoppa till. Och efter det har han inte velat ha välling.

Frågade sonen 3 år om han inte skulle pröva en nattmacka i stället. Han tyckte de lät kul och drack nyponsoppa till. Och efter det har han inte velat ha välling.

Jag fattar inte riktigt hur detta var svar pa TS fraga, sarskilt nar hon uttryckligen sager att hennes barn vill och far fortsatta dricka valling, men det kanske bara ar jag det ;)

Mina barn drack valling ur pipmugg en tid, det gick alldeles utmarkt, fast de foredrog flaskan. Hade de fortsatt vilja ha valling nu (snart 3) sa hade jag nog serverat det i vanlig mugg eller glas - mest for att vi inte har nagra pipmuggar eller flaskor kvar langre.

Nu har ju inte jag något äldre barn men min dotter dricker välling ur MAMs vanliga breda flaska ( inte den med ventil i botten ) och sedan har hon också pipmugg, det är ingen skillnad på renheten när man kör dessa i diskmaskinen, dom blir båda rena och fina =)

Mina barn drack också först ur flaska, men jag bytte dem mot pipmugg med förklaring typ "Stora flickor (pojkar) dricker ur mugg". Inga problem, för vem vill vara liten i den åldern..) :laugh:
På samma vis har vi sen lagt bort locket efter hand som de behärskat muggen. Det är ju bra träning o praktiskt att kunna servera ur riktig mugg.
Ungarna har nog varit runt 2 år när vi lagt bort flaskan.

Asch, min dotter kan dricka ur både glas och mugg (utan lock ) men får iaf välling på kvällen serverad i nappflaska. Stor hinner hon bli iaf ;-)

Ska nog inhandla några pipmuggar och testa med det. Vill helst inte ta vanlig mugg då de oftast sitter i soffan när de får sin välling.
Har inte haft problem tidigare med nappflaskorna, men nu de senaste har de börjat med nån giftfri plast som efter ett par tvättar inte alls vill bli rena i maskinen.

Vad konstigt. MAMs flaskor är helt giftfria ( vilket är det enda jag använder ) och jag har som sagt inte haft problemet att flaskorna inte blivit rena i diskmaskinen.

Dessutom tar det inte ens en minut att diska dem för hand om nu diskmaskinen inte gör dem rena. Men ts du ville kanske byta från flaska ändå.

Ts ville ju sluta med nappflaskan. Hade min son velat ha välling ändå skulle han ju fått de istället för nyponsoppa, men han får välja dricka själv.

Vad konstigt. MAMs flaskor är helt giftfria ( vilket är det enda jag använder ) och jag har som sagt inte haft problemet att flaskorna inte blivit rena i diskmaskinen.

Jag har inte heller problem med att få flaskorna rena i maskinen och jag kör också med bisphenolfria (philips).

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 075
Senast: Amha
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 710
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
811
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
556
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V