istället för keiffer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 995
H

hoppare

Som jag berättat i en annan tråd har jag problem med min kieffer hopp donau, någon som har förslag på sadel som liknar kieffern för passformen är bra, men jag kommer inte köpa kieffer igen. Varför finns i en annan tråd.

Sv: istället för keiffer

Kieffer och Passier är i princip det enda som passar min häst i "standardutförande", dvs utan att man behöver göra några spec. ändringar hos sadelmakare.
Jag har Grand Gilbert i dressyr och letar en Passier PSL-hopp.

ok. trodde albion var lite rakare än kieffer.
Det är ju värt att prova helt klart. Tack

beror lite på vilken modell av resp. sadel det rör sig om. passier med rundbossor är tex inte särskilt rak.

Ken taur Hellas är rätt lik men inte riktigt samma läderkvalite och inte lika mkt cutback. Men väldigt sköna sadlar och "Kieffer inspererade"

Pfiff har en fin hoppsadel som påminner en hel del om kieffer.. har med problem med min donau så jag blir galen...

carrin skrev:
Pfiff har en fin hoppsadel som påminner en hel del om kieffer.. har med problem med min donau så jag blir galen...

vad för problem....

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
265
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka