Lillagoajag

Trådstartare
Vill köpa lite musik från iTunes som inte släppts i Sverige, alltså måste jag köpa från den amerikanska iTunes.
Kommer det till några kostnader för att jag handlar från Sverige?
Typ för att dom ska omvandla dollar till SEK eller ngt dumt?

Tack:love:

Sv: iTunes

Frågan är om det går?

Tidigare kunde man iaf inte göra det bara sådär.
Jag köpte ett presentkort till det senast jag var i USA som jag använder när jag ska köpa eller ladda ner saker därifrån. Det går att köpa sådana från vissa sidor, men det finns ju en risk att de är falska.

Skaffa ett amerikanskt iTunes-konto så ska det nog inte vara några problem. Minns inte hur man gör, men det finns guider på nätet.

Skaffa ett amerikanskt iTunes-konto så ska det nog inte vara några problem. Minns inte hur man gör, men det finns guider på nätet.

Fast då måste man ha ett amerikanst kontokort att koppla till det, vilket kanske inte alla svenskar har.
Apple har (dessvärre) tänkt ganska mycket på det här.
Det enda kryphål jag har hittat är att köpa ett presentkort.

/Jonaz, som jobbade för Apple

Så pass.

Kolla lite mer nu och de flesta verkar ha använt sig av ett gift card för att skapa konto, eller knutit iTuneskontot till ett PayPal-konto som är reggat med amerikansk adress.

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 652
Senast: BernT
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det... 2 3
Svar
54
· Visningar
2 818
Senast: KesoNeso
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka