Ja vi kan ju inte ta in vem som helst!

Smulu

Trådstartare
Hur ska detta svar tolkas när jag på den arbetsplats jag har en tillfällig anställning via ett bemanningsföretag nämner att jag finns tillgänglig även efter detta uppdrag. De har behov av folk.
 
Det låter som något sagt av en person som inte har beslutanderätten att anställa någon men gärna vill säga sin åsikt om de önskade egenskaperna hos den man ska anställa.
 
Det kan ju tolkas på många olika sätt. T.ex. att man måste ha en viss utbildning för jobbet, att man måste ha viss erfarenhet, att det måste var rättvist mellan vikarierna, att det måste vara någon de känner, eller vad som helst. Eller så är nån elak och menar att personen inte är passande.
 
Det kan ju tolkas på många olika sätt. T.ex. att man måste ha en viss utbildning för jobbet, att man måste ha viss erfarenhet, att det måste var rättvist mellan vikarierna, att det måste vara någon de känner, eller vad som helst. Eller så är nån elak och menar att personen inte är passande.

Eller så sades det skämtsamt med värme, i så fall skulle jag tänka att det betydde tvärtom - att man gärna ville ha personen kvar.
 
Jag hade tolkat det som:

"För information: jag finns tillgänglig om ni vill ha mig kvar efter detta uppdraget"
"Absolut intressant, vi kan ju inte ta in vem som helst"

I den meningen att det tar tid att lära upp någon, och tjänsten måste fyllas.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 973
Senast: Mabuse
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
337
Senast: lytesout95
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 617
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 393
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp