Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
VIlken storlek brukar du ha? och på vilket sätt är de för snäva?Nån som har tips på var man köper en rymlig vinterridjacka? Figurnära modeller passar inte mig dom är alltid för snäva även i största storleken t.ex på hööks hittar jag ingen.
problemet är ju just det där med sprund, om man vill ha en jacka att rida i.Köpte en varseljacka på Jula som var toppen. Det enda är ju att man inte får sprundet bak med annat än ridjackor, men jag klarade mig ändå. Går säkert att fixa om man är händig.
Huruvida det fungerar beror helt på kroppsform och längd. Jag personligen har hittills inte hittat något på herravdelningen som passar vettigt på min kropp. De är dels för långa, så att midjan hamnar helt fel. Och inte sällan är de för smala runt rumpan.Kolla herrmodeller. Det köper ofta jag för att jag inte gillar figurnära.
Vill helst ha riktig ridjacka från ridsportaffär och behöver nog minst xl. Snäva modeller är oftast för tighta upptill, kan inte röra armarna ordentligt då den är för tight. Längdmässigt bör den nog gå ner över baken ungefär men inte någon lång som går över knäna vill jag ha. Det är ju jättesvårt att skicka efter jacka då man inte vet om dom passar alls så lättast att försöka köpa en mer rymlig modell som kan tänkas passa någorlunda. Gillar annars hööks men tycker inte att dom har nån som kan tänkas passa just nuVIlken storlek brukar du ha? och på vilket sätt är de för snäva?
Jag har XXL i de flesta jackor och nästan alla dammodeller av jackor är för smala runt magen på mig, eftersom jag ser ut som en boll på ben. (ja, på riktigt!) Men, förra året fick jag tag i en ridkappa på Hööks, som jag får plats i.
En sista fråga - vilken längd vill du ha på jackan?
problemet är ju just det där med sprund, om man vill ha en jacka att rida i.
Huruvida det fungerar beror helt på kroppsform och längd. Jag personligen har hittills inte hittat något på herravdelningen som passar vettigt på min kropp. De är dels för långa, så att midjan hamnar helt fel. Och inte sällan är de för smala runt rumpan.